کد خبر: ۱۴۷۳۴
|
۰۴ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۶:۰۰

گران اما جذاب / وایو خط لپ تاپ لوکس Z را احیا می کند

شرکت سونی اعلام کرد که خط تولید سری لپ تاپ های z را احیا و آن را از فیبر کربن تولید خواهد کرد.

به گزارش «نبض فناوری»، وایو لپ تاپ لوکس سری Z چهارده اینچی تولید خواهد کرد که بسیار سبک ولی گران قیمت است.

اگر Vaio Z برای شما آشنا به نظر می رسد، احتمالا لپ تاپ فوق اولترا پرتابل سونی را که بیش از یک دهه پیش معرفی شده به یاد می آورید. این زمانی بود که غول الکترونیک کاملاً درگیر رایانه های شخصی بود، اما در سال 2014 به پایان رسید. آن زمان سونی تولید رایانه را متوقف کرد و آن قسمت از تجارت خود را به کنسرسیومی فروخت که در نهایت به شرکت وایو تبدیل شد. (سونی علامت تجاری Vaio را حفظ کرده و در شرکت جدید سهیم است.)

شرکت وایو به آرامی تولید لپ تاپ هایی با نام تجاری آشنا را آغاز کرده ، از جمله Vaio SX14 که همچنان تولید می شود. مانند نسخه های سونی، در نوت بوک های جدید وایو نیز از طراحی های جذاب، ویژگی های محکم و برچسب های سطح بالایی بهره گرفته شده است. با راه اندازی دوباره Vaio Z ، این شرکت همه آن موارد را به یک سطح کاملا جدید می رساند.

طبق گفته وایو ، این سری جدید اولین لپ تاپ تولید انبوه ساخته شده از فیبر کربن با قالب سه بعدی است  روندی که به گفته این شرکت قبلاً به طراحی اتومبیل های مسابقه ای منتقل شده است. ترکیبی از سفتی با وزن سبک ، صفحه نمایش 14 اینچی با وزنی کمتر از 2.3 پوند از ویژگی های آن است. این مدل دارای طراحی لولا است که می تواند کامپیوتر را به سمت بالا باز و به درب بالایی اجازه دهد تا 180 درجه کامل باز شود.

این لپ تاپ دارای  پردازنده موبایل نسل یازدهم Intel Core i7-11375H است تا عملکرد خوبی داشته باشد. سه (از چهار )پیکربندی با 16 گیگابایت رم ارائه می شود ، در حالی که مدل برتر دارای رم 32 گیگابایتی است. صفحه نمایش 14 اینچی آن از وضوح 4K برخوردار است ، اما Vaio Z گرافیک مجزا ارائه نمی دهد و در عوض به گرافیک بهبود یافته GPU یکپارچه Iris Xe اینتل تکیه می کند.

وایو دارای چند ویژگی امنیتی مفید است ، مانند یک شاتر داخلی که به شما اجازه می دهد تا وب کم خود را بپوشانید وUser Sensing که  ترکیبی از سنجش حرکت و تشخیص چهره است تا در صورت دور شدن از لپ تاپ به طور خودکار قفل شود.

پیکربندی پایه (16 گیگابایت رم ، 512 گیگابایت اس اس دی) 3579 دلار قیمت گذاری شده و برای سه نسخه دیگر از آن بالا می رود. پیکربندی 4179 دلاری هر دو حافظه SSD  2ترابایتی و 32 گیگابایت حافظه رم را داراست.

این لپ تاپ در حال حاضر برای پیش سفارش در وب سایت وایو قرار دارد.

برچسب ها: سونی لپ تاپ وایو
ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی