کد خبر: ۱۴۷۷۷
|
۰۶ اسفند ۱۳۹۹ | ۰۸:۰۰

رباتی که با فشار هوا کار می کند+فیلم

تیمی از مهندسان در دانشگاه سن دیگو طی یکی از آخرین پیشرفت ها در زمینه رباتیک، ربات نرم چهار پایی را تولید کرده اند که بدون هیچ گونه الکترونیکی کار می کند.

به گزارش «نبض فناوری»، سیستم رباتیک جدید معرفی شده توسط محققان، برای تمام کنترل ها و سیستم های حرکتی خود به هوای تحت فشار متکی است. «میشل تولت» استاد مهندسی مکانیک در دانشکده مهندسی سن دیگو تحقیقات این ربات را هدایت و در 17 فوریه آن را در مجله Science Robotics منتشر کرد.

این یافته گامی اساسی و در عین حال قابل توجه به سمت رباتهای کاملاً مستقل و بدون الکترونیک است.

تفاوت عمده بین ربات تازه توسعه یافته و ربات های نرم موجود این است ربات های قبلی به مدارهای الکترونیکی متکی است. به همین دلیل بسیاری از اجزای پیچیده مانند تابلوهای مدار، سوپاپ ها و پمپ ها در خارج از بدن ربات قرار دارند. به گزارش نبض فناوری اجزای الکترونیکی برای ربات بسیار مهم هستند و مانند مغز و سیستم عصبی عمل می کنند و با توجه به اهمیت آنها، اغلب گران هستند و فضای زیادی را اشغال می کنند.

در عوض، ربات تازه توسعه یافته توسط تیم UC San Diego به سیستم سبک و ارزان از مدارهای پنوماتیک متکی است. این سیستم از لوله ها و شیرهای نرم تشکیل شده است که روی ربات واقعی قرار دارند. با استفاده از این سیستم می تواند به سیگنال های محیط پاسخ دهد و با دستور کار کند.

 

 

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 28 اسفند 1403 پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین
برای پیروی از قوانین ترکیه؛ «تردز» در ترکیه تعطیل شد
وبگردی