کد خبر: ۱۴۹۷۲
|
۱۱ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۸:۲۱

این تصویر ونوس دانشمندان را شوکه کرد

تصویر منتشر شده از سطح ونوس با استفاده دوربین کاوشگر خورشیدی گرفته شده است.

به گزارش «نبض فناوری»، کاوشگر خورشیدی پارکر ناسا این عکس خیره کننده از ناهید را در 11 ژوئیه سال 2020 گرفته است. این عکس جزئیات شگفت انگیز سطح ونوس را از فاصله 7،693 مایل به نمایش می گذارد؛ اما یک جزئیات خاص در آن دانشمندان را به هیجان آورده است.

این کاوشگر برای گرفتن عکس از Wide-Field Imager (WISPR) استفاده کرده است. گرچه این ابزار برای ثبت تصاویر تاج خورشید طراحی شده بود، ناسا توانست از آن برای گرفتن اطلاعات حرارتی در مورد این سیاره استفاده کند، کاری که نمی دانستند این ابزار توانایی انجام آن را دارد.

آنجلوس وورلیداس دانشمند پروژه WISPR از آزمایشگاه فیزیک کاربردی جان هاپکینز  توضیح می دهد: WISPR برای مشاهدات نور مرئی طراحی و آزمایش شده است. ما انتظار داشتیم که ابرها را ببینیم، اما دوربین از سطح تصاویری گرفت.

در مرکز این سیاره، منطقه تاریکی را به نام Aphrodite Terra می ببینید که بزرگترین منطقه مرتفع ناهید است. دلیل تاریک بودن این است که 85 درجه فارنهایت از مناطق اطراف خنک تر است. این یافته نشان می دهد که WISPR قادر به ضبط داده های حرارتی همراه با داده های نوری است.

اگرچه عکس این کاوشگر برای محققان تعجب آور بود، اما هدف واقعی پارکر مطالعه خورشید است. به همین دلیل است که به عنوان بخشی از مأموریت هفت ساله خود، هفت بار با کمک نیروی جاذبه توسط ونوس سرعت می گیرد.

عکس فوق در حین پرواز سوم این کاوشگر از این سیاره گرفته شده است. این کاوشگر اخیراً در 20 فوریه از روبروی ونوس عبور کرده است. شاید سال بعد عکس جالب توجه دیگری از سطح ونوس بدست آوریم اما در حال  در حال حاضر منتظر تصاویر جذابی هستیم که مریخ نورد استقامت خواهد فرستاد.

 

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
مهشید
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
خوبه ❤
2
0
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
جایگزین باتری‌های لیتیوم یونی؛ باتری که در چند ثانیه شارژ می‌شود
وبگردی