کد خبر: ۱۵۰۰۷
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۷:۴۰
با تلاش محققان ساخته می‌شود؛

تولید سریع‌ترین مولد اعداد تصادفی در جهان

دانشمندان در تلاش هستند تا سریع‌ترین مولد تولید اعداد تصادفی در جهان را طراحی کنند.

به گزارش «نبض فناوری»، گروهی از دانشمندان کشور سنگاپور در حال طراحی دستگاهی هستند که قادر است ۲۵۴ تریلیون اعداد تصادفی را در هر ثانیه تولید کند. این دستگاه در صورت اتمام مراحل طراحی سریع‌ترین دستگاه تولید اعداد تصادفی جهان نام خواهد گرفت.

در جهان مدرن به دلیل استفاده گسترده از سرویس‌های برخط تولید اعداد تصادفی از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است. یکی از کاربردهای مهم اعداد تصادفی در سیستم‌های رمزنگاری است. تقریباً تمامی شرکت‌های فناوری در جهان برای ارتقای لایه‌های محافظتی خود در برنامه‌های مختلف از اعداد تصادفی استفاده می‌کنند. به دلیل کاربرد فراوان اعداد تصادفی در سیستم‌های امنیتی شرکت گوگل حتی در رایانه‌های کوانتومی نیز از این اعداد استفاده می‌کند.

تولید سریع‌ترین مولد اعداد تصادفی در جهان

کارشناسان فناوری معتقدند دستگاهی که مهندسان سنگاپوری در حال طراحی آن هستند قادر است نگرانی کاربران و مدیران بزرگ‌ترین شرکت‌های فناوری را از دسترسی غیرمجاز به اطلاعات محرمانه برطرف سازد. این سیستم با تولید ۲۵۴ تریلیون عدد تصادفی در هر ثانیه به هیچ عنوان قابل هک شدن نیست.

در اختراع سریع‌ترین مولد اعداد تصادفی فناوری لیزر نقش اساسی دارد. مهندسان از سرعت بالای انتقال نور بین آینه‌های مختلفی که در این دستگاه قرار دارد استفاده کرده و در واقع اعداد تصادفی در هر مرحله از برخورد نور با سطوح شفاف تولید می‌شود. محل دقیق تابش لیزر به وسیله دوربین‌های فوق سریع شناسایی و داده‌های ثبت شده به طور مستقیم در رایانه بارگذاری می‌شوند.

منبع/ آنا 

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی