کد خبر: ۱۵۰۷۵
|
۱۵ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۲:۳۰

رکوردشکنی سامسونگ در شبکه 5G موج‌ میلیمتری؛ دانلود با سرعت ۵.۲۳ گیگابیت در ثانیه

سامسونگ با استفاده از فناوری ارتباطی EN-DC و ترکیب هر دو ایستگاه پایه 5G و 4G به سریع‌ترین سرعت دانلود دست پیدا کرد و رکورد جدیدی را در بستر 5G موج میلی‌متری به جا گذاشت.

به گزارش «نبض فناوری»، طبق اعلام سامسونگ، این کمپانی در آزمایش خود موفق شد باند ۴۰ مگاهرتز فركانس 4G و ۸۰۰ مگاهرتز فرکانس 5G را در mmWave با هم ادغام کند و با استفاده از فناوری EN-DC به سرعت دانلود ۵.۲۳ گیگابیت بر ثانیه دست پیدا کند. این رکورد در پرچمدار گلکسی S20 پلاس به دست آمده است.

سامسونگ در بیانیه خود اعلام کرد که برای انجام این آزمایش از گوشی سامسونگ گلکسی S20 پلاس، رادیوهای 4G، رادیوهای 5G و هسته مشترک این دو شبکه (لینک) استفاده کرده است. رکورد قبلی در این زمینه با سرعت ۴.۲۵ گیگابیت بر ثانیه و با استفاده از فناوری MU-MIMO ثبت شده بود.

فناوری EN-DC که در این آزمایش از آن استفاده شده، این امکان را به اپراتورها می‌دهد که با ادغام شبکه 4G و 5G، از نهایت مزایا، سرعت و پوشش این دو شبکه به صورت همزمان استفاده کند. سامسونگ همچنین در این آزمایش از تکنیک تجمع مخابراتی که چندین کانال را برای دستیابی به سرعت و بازدهی بیشتر از طریق شبکه بی‌سیم ترکیب می‌کند، استفاده کرده است.

«جی یون سئول» معاون رئیس و رئیس گروه فناوری در سامسونگ در این رابطه عنوان می‌کند: سامسونگ در این آزمایش به رکورد پیشرفت دیگری در سرعت 5G دست پیدا کرده و مزایای استفاده از روش دوگانه 4G و 5G را برای ارائه اینترنت به کاربران به نمایش گذاشت.

او در ادامه عنوان کرد که این مانور موفقیت آمیز، برنامه‌ای برای ارائه سریع، پایدار و موثر خدمات 5G محسوب می‌شود.

سامسونگ در سال‌های گذشته با ارائه برخی محصولات از جمله چیپست‌ها و رادیو‌ها تلاش کرده تا حضور خود در زمینه شبکه 5G را به سطح جدیدی برساند. این کمپانی با شرکت‌های مخابراتی بسیاری از کشورها قرارداد تامین تجهیزات شبکه 5G تنظیم کرده است.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی