کد خبر: ۱۵۱۳۴
|
۱۷ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۵:۰۰
در گفت‌وگو با نبض فناوری؛

ارائه بیش از ۱۵۰ فقره تسهیلات ارزان قیمت به شرکت‌های فناور و دانش بنیان فعال در بخش کشاورزی

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه پژوهش و فناوری در بخش کشاورزی گفت: از بدو تاسیس تاکنون بیش از ۱۵۰ فقره تسهیلات ارزانقیمت به ارزش بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.

داریوش شهریاری مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه پژوهش و فناوری در بخش کشاورزی، در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری» درباره فعالیت این شرکت اظهار کرد: این صندوق در راستای حمایت از توسعه پژوهش و فناوری در بخش کشاورزی به عنوان یک صندوق دانش بنیان که ذیل ماده ۱۲ قانون تاسیس وزارت جهاد کشاورزی تاسیس شده و به عنوان اولین صندوق با تطبیق اساسنامه خود با صندوق‌های پژوهش و فناوری توانسته مجوز کارگروه صندوق‌های پژوهش و فناوری را اخذ کند. هم اکنون این شرکت در زمینه تامین مالی شرکت‌های فناور و دانش بنیان فعال در بخش کشاورزی فعالیت می‌کند.

وی تصریح کرد: صندوق در دو زمینه عمده تامین منابع مالی برای شرکت‌های دانش بنیان و فناور و همچنین ایجاد بازار از طریق شبکه گسترده صندوق‌های حمایت از توسعه بخش کشاورزی در سراسر کشور جهت توسعه بازار کالای دانش بنیان فعالیت می‌کند.

شهریاری با بیان اینکه ۵۴ شرکت فناور و دانش بنیان سهامدار این صندوق هستند، اظهار کرد: تعداد این سهامداران با توجه به ظرفیت قانونی صندوق که در آن دولت مکلف شده است با فروش اموال مازاد خود نسبت به افزایش سهم در صندوق اقدام کند دائما در حال افزایش است.

وی افزود: از بدو تاسیس تاکنون بیش از ۱۵۰ فقره تسهیلات ارزانقیمت به ارزش بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه پژوهش و فناوری در بخش کشاورزی، هدف اصلی راه اندازی این صندوق را ایجاد نهاد مالی– توسعه‌ای در حمایت از شرکت‌های فناور و دانش بنیان بخش کشاورزی عنوان کرد و گفت: با توجه به ظرفیت بسیار بالای بخش می‌توان از توان شرکت‌های دانش بنیان در رفع چالش‌های بخش کشاورزی استفاده کرد.

شهریاری ادامه داد: عمده برنامه صندوق برای سال آینده شناسایی موانع و مشکلات بخش کشاورزی و ارائه آن به شرکت‌های فناور و دانش بنیان در جهت رفع این موانع و مشکلات است. همچنین برنامه دیگری که صندوق دنبال می‌کند ایجاد بازار متشکل کالا و خدمات دانش بنیان جهت استفاده دائمی فعالان و بهره برداران بخش کشاورزی از ظرفیت‌های این بازار است به نحوی که کالا و خدمات دانش بنیان با کیفیت بالا و قیمت پائین و تسهیلاتی که صندوق برای آن در نظر گرفته است همیشه در دسترس بهره برداران بخش کشاورزی قرار گیرد.

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی