کد خبر: ۱۵۳۳۱
|
۲۴ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۳:۵۸

تفاهم‌نامه‌ همکاری پارک فناوری پردیس و شورای علم و فناوری نیکاراگوئه امضا شد

تفاهم‌نامه همکاری میان پارک فناوری پردیس و شورای علم و فناوری نیکاراگوئه، با حضور رئیس پارک فناوری پردیس، دبیر اجرایی شورای علم و فناوری نیکاراگوئه و سفیران دو کشور امضا شد.

به گزارش« نبض فناوری» پیرو بازدید چند ماه پیشِ «ایساک لنین براوو» سفیر جمهوری نیکاراگوئه از پارک فناوری پردیس و ابراز تمایل وی به همکاری با ایران در زمینه فناوری و نوآوری، تفاهم‌‌نامه‌ای بین دو کشور امضا شد.
«مهدی صفاری‌نیا» رئیس پارک فناوری پردیس، «امین‌رضا خالقیان» مدیرکل ارتباطات و بین‌الملل پارک و سفیر جمهوری نیکاراگوئه در موقعیت پارک فناوری پردیس در جلسه حاضر بودند و «مجید صالحی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در نیکاراگوئه و «ماریا ائونیسس ریواس روبلتو» دبیر اجرایی شورای علم و فناوری نیکاراگوئه از جمله کسانی بودند که در موقعیت کشور نیکاراگوئه در این مراسم –که به صورت ارتباط مجازی برقرار شده بود- حاضر شدند.
صالحی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در نیکاراگوئه این تفاهم‌نامه را شروع مهمی در تاریخ همکاری دو کشور عنوان کرد.
دبیر اجرایی شورای علم‌ و ‌فناوری نیکاراگوئه نیز ضمن اعلام سلام از طرف رئیس جمهور کشور نیکاراگوئه و معاون او در امور فناوری، خوشحالی خود را از امضای این تفاهم‌نامه ابراز داشت.
رئیس پارک فناوری پردیس نیز این روز را یک روز به یاد ماندنی در تاریخ همکاری دو کشور عنوان کرد و اظهار داشت: حمایت از فناوری و نوآوری در ایران و نیکاراگوئه، در سطح ریاست جمهوری در جریان است.
رئیس پارک فناوری پردیس پیرو درخواست نیکاراگوئه برای اعلام اولویت‌های فناورانه کشور خود جهت همکاری با ایران، گفت: شرکت‌های ایرانی، به‌خصوص شرکت‌های عضو پارک فناوری پردیس برای همکاری با کشور نیکاراگوئه آماده هستند.
وی افزود: در دو حوزه تجهیزات پزشکی و امنیت سایبری شرکت‌های موفقی در پارک مستقر هستند که می‌توان همکاری در دو حوزه را به وسیله آنها آغاز کرد.
سفیر نیکاراگوئه در ایران نیز با بیان اینکه از نظر کشور او، رابطه ایران و نیکاراگوئه بیش از دوستی و برادری است، بیان کرد: ما اصرار داریم این تفاهم‌نامه در سطح امضا باقی نماند. باید گام‌های بعدی را برای شروع همکاری هرچه زودتر برداریم.
پیرو همین درخواست، دبیر اجرایی شورای علم‌وفناوری نیکاراگوئه اطمینان داد به دلیل اهمیت موضوع شخصاً همکاری در قالب این تفاهم‌نامه را پیگیری خواهد کرد.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی