کد خبر: ۱۵۴۵۵
|
۲۸ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۵:۴۰

وفاداری به اپل روز به روز بیشتر می‌شود / نزول ناگهانی رتبه سامسونگ

اپل در فروش تلفن همراه از سامسونگ پیشی گرفت، اما کاربران بیشتر مایل به داشتن گوشی های اپل هستند و آن را ترجیح می دهند.

به گزارش «نبض فناوری»، در سه ماهه سوم سال گذشته، سامسونگ برای اولین بار در چهار سال اخیر موفق شد از فروش اپل پیشی بگیرد. اندکی پس از آن، آیفون ۱۲ به اپل کمک کرد تا در Q ۴ به رتبه نخست برسد، تا جایی که تبدیل به برترین فروشنده گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۲۰ شد.

در میان این رقابت تنگاتنگ، سایت SellCell یک نظرسنجی ایجاد کرده تا ببیند وفاداری افراد در واقع به کدام برند بیشتر است. این نظرسنجی که در ماه آگوست سال گذشته انجام شد، نشان می‌دهد با وجود نوسانات فروش، ۹۰ درصد از کاربران آیفون قصد داشتند هنگام تعویض تلفن همراه باز هم با اپل بمانند.

اپل همچنان در صدر پرطرفدارها

اکنون در سال ۲۰۲۱، سایت SellCell بیش از ۵ هزار کاربر بزرگسال تلفن هوشمند را از ایالات متحده بررسی کرده است. همچنین کاربران گوگل، ال جی و موتورولا در کنار اپل و سامسونگ مورد بررسی قرار گرفتند. مواردی که این بررسی روی آن‌ها صورت گرفته از قرار زیر است:

  • وفاداری به یکی از پنج برند اصلی تلفن‌های هوشمند
  • نام تجاری ترجیحی برای تعویض تلفن هوشمند
  • عوامل موثر بر وفاداری به برند
  • محبوب‌ترین و کم استقبال‌ترین گوشی‌های هوشمند پرچمدار

وفاداری به اپل روز به روز بیشتر می‌شود / نزول ناگهانی رتبه سامسونگ

نتایج نشان می‌دهد که وفاداری به نام تجاری اپل بیش از هر زمان دیگری است و این شرکت حتی رکورد خود را نیز رد کرده و با ۹۲ درصد رای کاربران آیفون گفتند که برای سال‌های آینده نیز با نام تجاری اپل پایبند خواهند بود. در همان زمان، وفاداری به سامسونگ بسیار کاهش یافت و از ۸۵.۷ درصد در سال ۲۰۱۹ اکنون به ۷۴ درصد در این ماه رسید.

کاربران سامسونگ بیشتر به اپل تمایل دارند

به نظر می‌رسد که ۵۳ درصد از کسانی که کاربر سامسونگ هستند قصد دارند برای ارتقا بعدی پوشی خودشان را به آیفون تغییر می‌دهند. اکثر پناهجویان گفتند که این کار را به دلیل رعایت حریم خصوصی انجام می‌دهند. بیش از ۲۵ درصد ارزش پول را عامل اصلی تغییر و تعویض برند‌ها می‌دانند.

وفاداری به اپل روز به روز بیشتر می‌شود / نزول ناگهانی رتبه سامسونگ

به ترتیب ۷۱ و ۶۲.۶ درصد از کاربران تلفن‌های موتورولا و ال جی اعلام کرده اند که برای ارتقا تلفن این برند‌ها را تغییر می‌دهند و آن‌ها را به بی استقبال‌ترین گروه تبدیل کردند. به دنبال این روند، اکثر این افراد حدود ۴۶.۶ درصد به سری آیفون ۱۲ مراجعه می‌کنند و اکثر آن‌ها به سمت Galaxy S ۲۱ تمایل دارند. همچنین وفاداری کاربران به Google Pixel نیز از ۸۴ درصد در سال ۲۰۱۹ اکنون به ۶۵.۲ درصد کاهش یافته است.

وفاداری به اپل روز به روز بیشتر می‌شود / نزول ناگهانی رتبه سامسونگ

دلایل وفاداران اپل به این برند تجاری متفاوت است، اما اکثریت قریب به اتفاق ادعا می‌کنند که آن‌ها بسیار اپل را دوست دارند و هرگز با آن مشکلی نداشتند و بسیاری اعتراف می‌کنند که آن‌ها بیش از حد در اکوسیستم اپل غرق هستند و نمی‌خواهند یا نمی‌توانند از آن بیرون بیایند.

وفاداری به اپل روز به روز بیشتر می‌شود / نزول ناگهانی رتبه سامسونگ

منبع/ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظرات
وبگردی