کد خبر: ۱۵۴۶۸
|
۲۹ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۳:۳۰

اطلاعات شخصی کاربران ژاپنی «لاین» لو رفت

گزارش ها حاکی از آن است که برنامه محبوب لاین، در حفظ سیاست حریم خصوصی خود موفق نبوده است.

به گزارش «نبض فناوری»، اپلیکیشن ژاپنی لاین ماهانه حدود ۸۶ میلیون کاربر فعال در ژاپن دارد، یعنی چیزی معادل بیش از دو سوم کل جمعیت این کشور از این اپ استفاده می‌کنند و لاین به یکی از اجزای اصلی زندگی آنلاین ژاپنی‌ها تبدیل شده است.

آخرین اخبار حاکی از آن است که تکنسین‌های یک شرکت چینی وابسته به ارائه دهنده برنامه لاین، به اطلاعات شخصی کاربران در ژاپن دسترسی داشتند.

ضعف اپلیکیشن لاین در سیاست حفظ حریم خصوصی

شرکت لاین در سیاست حفظ حریم خصوصی خود در مورد دسترسی خارجی به داده‌ها افشاگری کافی نداشته است. این شرکت این اتفاق را به کمیسیون حفاظت از اطلاعات شخصی گزارش داده و گفته است که قبلاً برای پایان دادن به دسترسی شرکت وابسته به چین اقدامات لازم را انجام داده است. براساس خبر منتشر شده توسط لاین، به زودی کمیته‌ای برای تحقیق در این باره تشکیل می‌شود.

این شرکت وابسته یعنی Line Digital Technology (واقع در شانگ‌های چین)، چهار کارمند داشته که از ماه آگوست ۲۰۱۸ می‌توانستند به داده‌های کاربران از یک سرور در ژاپن دسترسی داشته باشند. داده‌ها شامل نام، شماره تلفن و شماره شناسایی و همچنین برخی از پیام‌هایی بود که توسط کاربران به لاین ارائه شده است.

 اپلیکیشن لاین

لاین گفت که به شرکت وابسته در حد لازم برای انجام کارش دسترسی داده. همچنین گفت که از دسترسی غیرمجاز اطلاعی نداشته است، اما با این حال، این شرکت اعلام کرد که قبلاً برای دسترسی به برخی از داده‌ها بین فوریه و مارس، اجازه دسترسی به شرکت وابسته خود را برای افزایش سطح امنیت، نداده است.

خط مشی رازداری لاین بیان می‌کند که اطلاعات شخصی ممکن است به کشور ثالث منتقل شود. اما در آن اشاره‌ای به احتمال دسترسی شرکت‌های وابسته به خارج از کشور، به چنین داده‌هایی نشده است.

قضیه از این قرار است که اپلیکیشن لاین نظارت را به یک پیمانکار داخلی واگذار کرده بود، اما او کار را به یک شرکت در دالیان چین سپرد.

لاین قصد دارد تلاش‌های خود را برای توضیح چگونگی استفاده از اطلاعات مشتری و اصلاح قوانین داخلی در مورد دسترسی به داده‌های حساس افزایش دهد. همچنین کمیته ویژه‌ای متشکل از کارشناسان امنیت و حریم خصوصی برای پیگیری موضوع تشکیل خواهد داد.

منبع:باشگاه خبرنگاران

برچسب ها: لاین ژاپن اطلاعات
ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی