کد خبر: ۱۵۴۸۸
|
۰۱ فروردين ۱۴۰۰ | ۱۳:۰۰

پرواز اولین پرنده در آسمان مریخ

ناسا اعلام کرد که بالگرد مریخی نبوغ برای اولین پرواز خود در آسمان مریخ آماده می شود.

به گزارش «نبض فناوری»، قرار است بالگرد کوچک مریخ که همراه مریخ نورد استقامت به سطح این سیاره فرستاده شده به اولین هواپیمایی تبدیل شود که در سیاره دیگری پرواز می کند. اکنون ناسا اعلام کرده است که بسته به موقعیت خودرو و سایر جزئیات، پروازهای آزمایشی نبوغ در هفته اول آوریل آغاز می شود.

بررسی ادغام بین مریخ نورد و هلی کوپتر به پایان رسیده است و تیم آزمایشگاه پیشرانش جت NASA (JPL) در حال انجام بررسی های نهایی برای اطمینان از آماده بودن سیستم است

تیم مهندسان عملیات نبوغ تایید کردند که این بالگرد آماده اولین پرواز خود است. در حال حاضر، هلی کوپتر هنوز به مریخ نورد متصل است و تیم در حال انتخاب سایت نهایی برای اولین آزمایش پرواز است.

پرواز اولین پرنده در آسمان مریخ

انتخاب مکان برای پرواز آزمایشی نیاز به بررسی دقیق دارد. این تیم به دنبال یک منطقه مسطح مناسب است که سنگهای زیادی نداشته باشد که خطری را ایجاد کند، اما در جایی که بافت سطح به اندازه کافی باشد که دوربین های ناوبری بتوانند از آن برای یافتن مسیر خود استفاده کنند.

به محض انتخاب سایت و شروع ماموریت، چندین روش پیچیده وجود دارد که باید آماده شود تا نبوغ آماده پرواز شود. محققان گفتند که پس از شروع مأموریت بالگرد، اولین کاری که باید انجام دهیم این است که سپر آوار را به زمین بیندازیم. این سپر قسمتهای ظریف بالگرد را از گرما و لرزش فرود مریخ محافظت می کند.

مدتی طول می کشد تا بالگرد به دلیل قرارگیری در داخل مریخ نورد مستقر شود. در حال حاضر به راحتی و به صورت افقی در زیر مریخ نورد جمع شده و باید در تعدادی از مراحل با دقت مستقر شود، هر یک از مراحل قبل از رفتن به مرحله بعدی، باید تأیید شود. سپس سرانجام می توان آن را از مریخ نورد جدا کرد و مریخ نورد تا مسافتی ایمن دور می شود و نبوغ را برای پرواز آزاد می کند.

پرواز اولین پرنده در آسمان مریخ

ناسا احتمالاً هفته آینده جزئیات بیشتری در مورد پرواز آزمایشی برنامه ریزی شده را منتشر می کند و خبرنگار نبض فناوری شما را در جریان برنامه های اولین ماموریت بزرگ نبوغ قرار خواهد داد.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
حسین
۰۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۲
واقعا که جای تحسین داره مخصوصا عملکرد این مریخ نورد استقامت تا حالا که خیلی عالی بوده
1
0
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی