کد خبر: ۱۵۵۰۶
|
۱۲ فروردين ۱۴۰۰ | ۱۳:۰۰

فاجعه ناپدید شدن همیشگی ابرها چیست؟

عدم وجود ابر یعنی باران، یخ یا برف نخواهیم داشت و منابع آب آشامیدنی دوباره پر نمی شوند؛ بسیاری مشکل دیگر نیز در پس این اتفاق به وجود خواهدآمد.

به گزارش «نبض فناوری»،  ابرها از نازک تا بزرگ و پف کرده، حدود 70 درصد کره زمین را می پوشانند. اما اگرهمه آنها ناپدید شوند چه می شود؟ این لحظه ممکن است فضانوردان ایستگاه فضایی را شوکه کند؛ اما کسی که مثلاً در کویر پیاده روی می کند فوراً متوجه این اوضاع نخواهد شد.

طی چند روز بعد از این اتفاق اولین علامت هشدار دهنده ظاهر می شود و آن هم رطوبت است. اگر در ساحل زندگی کنید وضع حتی بدتر خواهد بود. به طور معمول گرمای خورشید، آب را بیشتر از اقیانوس تبخیر می کند و بخار آب به صورت ابر متراکم می شود. اما اگر ابرها از چرخه آب زمین حذف شوند، آن آب فقط در هوا معلق است و تقریباً 100درصد رطوبت ایجاد می کند. هواپیماها تلاطم بیش از حد معمول را تجربه خواهند کرد. بدون وجود پوشش محافظ ابرها برای بازتابش نور خورشید به فضا، خورشید زمین را بیشتر گرم می کند.

دیگر هیچ بارانی یا برفی و حتی مه غلیظی نخواهیم داشت و این بدان معناست که هیچ راهی برای دوباره پر کردن منابع آبی مانند دریاچه ها، نهرها، رودخانه ها، چشمه ها و سفره های زیرزمینی وجود ندارد. اگر دنیا بخواهد میزان مصرف آب فعلی خود را حفظ کند، در طی 23 سال تمام دریاچه ها و رودخانه های آب شیرین را تخلیه خواهیم کرد.

. آبی که ما در خانه و مکانهای عمومی خود استفاده می کنیم تنها 21درصد از آب مصرفی ما را تشکیل می دهد. بیشترین مصارف در تولید برق و آبیاری مزارع است. نه تنها نیروگاه های برقی از آب استفاده می کنند، بلکه نیروگاه هایی که با سوخت هسته ای کار می کنند، در صورت خشک شدن برج خنک کننده آب، فاجعه می آفرینند. به عنوان مثال فاجعه هسته ای فوکوشیما 2011 هنگامی که زلزله باعث خاموش شدن پمپ های خنک کننده آب شد.

مزارع بدون كمك باران نياز به آب بيشتري خواهند داشت. این خشکسالی باعث از بین رفتن هزاران پوشش گیاهی وحشی و حیوانات می شود. در عرض چند سال، خاک در حال فرسایش ممکن است طوفان های غول پیکر غبار ایجاد کند.

آب و هوای زمین بدون ابر رو به زوال خواهد بود. گفتن اینکه چه زمانی این اتفاق می افتد دشوار است اما کریس فایرال  متخصص ابر محاسباتی را ارائه داده است. بدون ابر، دمای سطح متوسط ​​تا 22 درجه سانتیگراد افزایش می یابد. این افزایش درجه حرارت شدید علاوه بر نابودی زیستگاههای بیشتر گیاهان و جانوران، باعث آب شدن یخ های قطبی و طغیان گسترده شهرهای ساحلی می شود.

دانشمندان می توانند روش هایی برای شیرین سازی آب اقیانوس یا جمع آوری تمام بخارات آب از هوا ابداع کنند و باید هرچه زودتر این کار را انجام دهند؛ زیرا در واقع ما در حال از دست دادن ابرها هستیم. سطح بی سابقه ای از CO2 و گرم شدن اقیانوس ها و جو باعث نازک شدن ابرها می شود. بنابراین بهترین کار این است که انتشار گازهای گلخانه ای خود را کاهش و سعی کنیم از این دنیای ترسناک جدید جلوگیری کنیم.

برچسب ها: ابر باران آب برف
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
۱۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
مسخره ست. تا زمانیکه اقیانوس، خورشید و جو زمین وجود دارند، ابرها هم وجود خواهند داشت و اگر یکی از اینها وجود نداشته باشه حیات روی زمین با مشکلات حادتر و فوریتری مواجه میشه تا نبود ابرها!
3
0
ناشناس
۲۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
خیلی بی سر و ته بود
1
0
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
وبگردی