کد خبر: ۱۵۵۰۸
|
۱۳ فروردين ۱۴۰۰ | ۱۳:۰۰

بمب ایمیل چیست؟

اگر ناگهان جریان بی پایان ایمیل ناخواسته دریافت کردید، شاید قربانی بمب گذاری ایمیل می شوید.

به گزارش «نبض فناوری»، بمب ایمیل، حمله به صندوق ورودی که شامل ارسال مقادیر زیادی پیام به آدرس شما است. بعضی اوقات این پیام ها کاملاً ناخوشایند هستند، اما بیشتر اوقات ایمیل تأییدی برای خبرنامه ها و اشتراک ها هستند. در حالت دوم، مهاجم با استفاده از یک اسکریپت در اینترنت به جستجوی انجمن ها و خبرنامه ها می پردازد و سپس برای یک حساب کاربری با آدرس ایمیل شما ثبت نام می کند. هرکدام از آنها برای تأیید آدرس شما یک ایمیل تأیید ارسال می کنند. این فرآیند در تعداد سایتهای محافظت نشده تکرار می شود.

اصطلاح بمب ایمیل همچنین می تواند به پر کردن سرور ایمیل با ایمیل های بیش از حد منجر شود تا سرور ایمیل را تحت فشار قرار داده و برای آن اختلال ایجاد کند.

چرا این اتفاق برای شما می افتد؟

بمب ایمیل معمولاً یک ایمیل مهم را در صندوق ورودی پنهان می کند. به عنوان مثال، ممکن است یک مهاجم به یکی از حساب های شما در وب سایت خرید آنلاین مانند آمازون دسترسی پیدا کرده باشد و محصولات گران قیمت را برای خود سفارش دهد. بمب گذاری ایمیل با ورود ایمیل های نامربوط به صندوق ورودی، ایمیل های تأیید خرید و ارسال را پنهان می کند تا متوجه آنها نشوید.

اگر دامنه ای دارید ، ممکن است مهاجم سعی در انتقال آن داشته باشد. اگر مهاجمی به حساب بانکی شما یا حساب کاربری سرویس مالی دیگری دسترسی پیدا کند، ممکن است در تلاش باشد ایمیل های تأیید را برای معاملات مالی نیز پنهان کند. هنگامی که آنها ارسال تعداد بالای ایمیل  به شما را متوقف می کنند ممکن است برای جبران خسارت خیلی دیر باشد.

همچنین ممکن است از بمب ایمیل برای در دست گرفتن کنترل آدرس ایمیل استفاده کنند.

هنگام مواجهه با بمب ایمیل چه کاری باید انجام دهید

اگر خود را قربانی بمب ایمیل می دانید، اولین کاری که باید انجام دهید بررسی و قفل کردن حساب هایتان است. به هر حساب خریدی مانند آمازون وارد شوید و سفارشات اخیر را بررسی کنید. اگر سفارشی را مشاهده کردید که انجام نداده اید، بلافاصله با پشتیبانی مشتری وب سایت خرید تماس بگیرید.

بمب ایمیل چیست؟

در آمازون امکان بایگانی سفارشات و پنهان کردن آنها از لیست سفارشات عادی وجود دارد. یکی از کاربران Reddit ایمیلی از آمازون را کشف کرد که در آن سفارش پنج کارت گرافیک با ارزش کلی هزار دلار در یک حمله ایمیلی پنهان شده است. وقتی برای لغو سفارش رفت، نتوانستند آن را پیدا کند. مهاجم سفارش آمازون را بایگانی کرده بود، به این امید که بتواند به آن کمک کند تا شناسایی نشود.

در حالی که حساب های خرید خود را بررسی می کنید، عاقلانه است که گزینه های پرداخت خود را به طور کامل حذف کنید.

پس از بررسی هر سایتی که اطلاعات پرداخت را به آن ارائه دادید، حساب های بانکی و کارت اعتباری خود را دوباره بررسی کنید و به دنبال هر گونه فعالیت غیرمعمول باشید. همچنین باید با موسسات مالی خود تماس بگیرید و آنها را از شرایط آگاه کنید. آنها ممکن است بتوانند حساب شما را قفل کنند و به شما در یافتن هر فعالیت غیرمعمولی کمک کنند. اگر دامنه خاصی دارید، باید با ارائه دهنده دامنه خود تماس گرفته و برای قفل کردن دامنه کمک بخواهید تا آن دامنه منتقل نشود.

اگر متوجه شدید مهاجمی به یکی از وب سایت های شما دسترسی پیدا کرده، باید گذرواژه خود را در آن وب سایت تغییر دهید. اطمینان حاصل کنید که از رمزهای عبور قدرتمند و منحصر به فرد برای تمام حساب های مهم آنلاین خود استفاده می کنید. مدیر رمز عبور کمک خواهد کرد. اگر می توانید آن را مدیریت کنید، باید احراز هویت دو عاملی را برای هر سایتی که ارائه می دهد تنظیم کنید.

برچسب ها: بمب ایمیل هکر اسپم
ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی