کد خبر: ۱۵۶۸۱
|
۱۱ فروردين ۱۴۰۰ | ۰۹:۰۰
در گفت‌وگو با نبض فناوری,

انعقاد قرارداد همکاری با ۸ بروکر صادراتی با هدف صادرات محصولات شرکت‌های پارک فناوری پردیس/باید صادرات را به صورت هدفمند دنبال کنیم

رئیس مرکز توسعه تجارت فناوری پارک فناوری پردیس،گفت: ما بیشتر از اینکه به رشد تعدادی بروکر‌ها توجه کنیم بیشتر به دنبال افزایش کیفیت و رضایتمندی شرکت‌ها اعتقاد داریم می‌توانیم تعداد بروکر‌ها را دوبرابر بروکر کنیم، اما اعتقاد داریم در شرایط فعلی بحث صادرات را باید به صورت هدفمند دنبال کنیم و بروکر‌هایی که خروجی مطلوبی نداشتند را حذف و آن‌ها را به بروکر‌های توانمند واگذار کنیم.

میلاد صدرخانلو رئیس مرکز توسعه تجارت فناوری پارک فناوری پردیس، در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری» با اشاره به عملکرد پارک فناوری پردیس در بخش توسعه تجارت در سال گذشته، اظهار کرد: در سال ۹۹ به دلیل تحریم و بحران شیوع کرونا حوزه کسب وکار‌ها با مشکلاتی مواجه شدند، اما با اینحال سعی کردیم که بازار‌ها رصد کنیم؛ حتی اگر نتوانیم در اخذ خروجی عملکرد خوبی داشته باشیم حداقل زیرساخت‌ها را هموار سازیم.

وی تصریح کرد: ما در سال ۹۹ تلاش کردیم یک پایگاه صادراتی را به پارک فناوری پردیس اضافه کنیم در همین راستا توانستیم در کشور کینا یک پایگاه فروش تخصصی برای حوزه سلامت ایجاد کنیم تا شرکت‌های پارک پردیس بتوانند محصولاتشان را در این پایگاه در معرض نمایش و فروش قرار دهند.

صدرخانلو افزود: یک شرکت خصوصی به عنوان بروکر تخصصی فناوری در حوزه سلامت متولی اداره این پایگاه فروش است؛ امیدواریم اثرات شاخص آن را در سال ۱۴۰۰ شاهد باشیم. همچنین در سال گذشته با ۸ بروکر صادراتی در حوزه فناوری در بخش‌های مختلف و مناطق مختلف جغرافیایی قرارداد همکاری امضا کردیم تا با کمک شرکت‌های خصوصی بتوانیم به بازاریابی محصولات شرکت‌های پارک بپردازیم؛ بنابراین عقد قرارداد همکاری با ۸ بروکر صادراتی یکی از اقدامات ما به شرکت‌های پارک برای صادرات محصولاتشان بود.

رئیس مرکز توسعه تجارت فناوری پارک فناوری پردیس، اضافه کرد: از آنجا که پارک فناوری پردیس متولی دبیرخانه تبادل فناوری کشور‌های دی هشت است سعی کردیم که تمرکزی به کشور‌های عضو سازمان همکاری دی هشت داشته باشیم؛ چرا که این هفت کشور مسلمان از بازار جمعیتی خوبی برخوردار هستند و این موضوع یکی از اهداف اصلی ما بود تا به صادرات محصولات فناورانه کمک شود. در همین رابطه رویداد‌هایی با کشور‌های عضو این سازمان به خصوص ترکیه، مالزی و اندونزی به منظور توسعه تعاملات بین کشور‌ها برگزار کردیمم تا جاییکه قرارداد همکاری با یک شرکت پارک فناوری پردیس و اندونزی اتفاق افتاد که حاصل آن منجر به قرارداد ۵ میلیونی یورویی شد.

صدرخانلو ادامه داد: در کنار این قضیه رویداد نشست سرمایه گذاری فناوری دی هشت یا همان تیم ۲۰۲۰ را برگزار کردیم که نتایج و ثمرات آن در سال ۱۴۰۰ اتفاق خواهد افتاد. همچنین در سال گذشته با استفاده از آیین‌نامه پارک فناوری پردیس توانستیم به شرکت‌هایی که متقاضی دریافت استاندارد و مجوز بودند به آن‌ها کمک کنیم تا با دریافت این مجوز‌ها الزامات اولیه را برای صادرات داشته باشند.

وی اظهار کرد: برنامه‌هایی را برای سال جدید در دستور کار خود قرار دادیم؛ چرا که پارک فناوری پردیس به دنبال افزایش پایگاه فروش صادراتی است تا پایگاه صادراتی را در برخی از کشور‌های هدف راه‌اندازی کند. همچنین برنامه‌های مشخصی برای کشور‌های منطقه مثل افغانستان، سوریه و عراق داریم تا بتوانیم با توجه به بررسی‌هایی که در سال گذشته درباره بازار آن‌ها انجام شده بتوانیم از ظرفیت‌های پارک فناوری پردیس در این زمینه استفاده کنیم. همچنین به دنبال این هستیم که در سال جدید برنامه‌های اختصاصی در کشور‌های منطقه داشته باشیم تا از ظرفیت متقابل آن‌ها استفاده کنیم.

رئیس مرکز توسعه تجارت فناوری پارک فناوری پردیس، گفت: همچنین در سال جاری یک زمینه سازی را برای جذب سرمایه گذار خارجی در شرکت‌های پارک فناوری پردیس انجام دادیم در هیمن راستا آیین نامه جذب سرمایه گذاری شرکت‎ ها را بروزرسانی کرده و یکسری اطلاعاتی را گردآوری کردیم؛ امیدواریم که در سال ۱۴۰۰ تعامل خوبی را با سرمایه گذاران خارجی داشته باشیم تا بتوانیم آن‌ها را برای حضور در پارک فناوری پردیس و سرمایه گذاری پروژه‌های شرکت‌های پارک متقاعد کنیم؛ چرا که برنامه ما جذب سرمایه و سرمایه گذاری خارجی در پروژه‌های شرکت‌های پارک فناوری پردیس است.

وی افزود: پایگاه صادراتی زیادی داریم، کنیا بیشتر پایگاه فروش است معاونت علمی و فناوری حدود ۵۰ پایگاه صادراتی در برخی از کشور‌های منطقه ایجاد کرده است. پارک فناوری پردیس در سال گذشته تصمیم گرفت که پایگاه فروش را نیز راه اندازی کند تا به صورت تخصصی خدمات ارائه دهد. ما به دنبال موازی کاری با معاونت و علمی و فناوری ریاست جمهوری نیستیم بلکه به دنبال این هستیم که محصولات پارک توسط بروکر معتمد و متخصص پارک به فروش برسد.

صدرخانلو تأکید کرد: ما بیشتر از اینکه به رشد تعدادی بروکر‌ها توجه کنیم بیشتر به دنبال افزایش کیفیت و رضایتمندی شرکت‌ها اعتقاد داریم می‌توانیم تعداد بروکر‌ها را دوبرابر بروکر کنیم، اما اعتقاد داریم در شرایط فعلی بحث صادرات را باید به صورت هدفمند دنبال کنیم و بروکر‌هایی که خروجی مطلوبی نداشتند را حذف و آن‌ها را به بروکر‌های توانمند واگذار کنیم، بنابراین در سال ۱۴۰۰ بروکر‌ها را بررسی می‌کنیم تا سطح کیفیت خدمات را افزایش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر جهش تولید به دنبال این بودیم که بتوانیم ظرفیت بازار را برای شرکت‌های پارک به حدی افزایش دهیم تا آن‌ها با خیال راحت افزایش تولید داشته باشند. یکی از اهداف شرکت‌ها از افزایش تولید، فروش بیشتر محصولات است. همچنین یکی از مباحث کلیدی صادرات فناوری است به طوریکه در سال گذشته شرکت‌های پارک در حوزه سلامت دچار تغییر و تحولات قابل توجهی در بخش تولید داشتند.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
۰۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
کنیا ؟! عراق ؟! سوریه ؟! افغانستان ؟!! بابا چه کشورهای شاخصی ؟!!!!
0
0
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی