کد خبر: ۱۵۶۹۹
|
۰۹ فروردين ۱۴۰۰ | ۱۶:۱۰

دانش‌بنیان‌ها مسیر توسعه نوآوری را در کشور هموار کردند

یک شرکت دانش‌بنیان موفق به طراحی، ساخت و اجراء تعداد قابل توجهی مرکز نوآوری در کشور شده است.

به گزارش «نبض فناوری»، بهنام میرانیان مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان شرکت توسعه طرح و ساخت پناه، گفت: این شرکت به صورت کلی در حوزه طراحی، ساخت و توسعه مراکز نوآوری در سطح کشور فعالیت دارد. مراکز نوآری از جمله اجزاء کلیدی در زیست‌بوم نوآوری کشور هستند و طراحی و توسعه آنها نیازمند دانش است.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان شرکت توسعه طرح و ساخت پناه، در ادامه افزود: معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، در سال‌های اخیر تلاش کرده است تا مراکز نوآوری در سراسر کشور، گسترش یابند. نتیجه این تلاش، بهره‌‎مندی جوانان خلاق، دانش‌بنیان و نوآور همه استان‌ها از خدمات این مراکز است.

راه اندازی این مراکز شامل سه مرحله کلی می‌شود که ساخت و طراحی فیزیکی و نرم‌افزاری را در بر می‌گیرد. در مرحله ابتدایی مطالعات اولیه صورت می‌گیرد، این مطالعات شامل بررسی میزبان، مقتضیات حوزه تخصصی، مرکز نوآوری، ظرفیت منطقه محل تاسیس مرکز، نیازهای دارای اولویت و مسائل مختلف دیگر است.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان شرکت توسعه طرح و ساخت پناه، افزود: در مرحله دوم فضا و مرکز از نظر فیزیکی، طراحی و اجرا می‌شود، بخشی از فرایند طراحی و اجرا نیز معمولاً توامان انجام می‌گیرد. در گام سوم نیز مسائلی مانند چیدمان، نحوه مدیریت و خدمات‌دهی، مورد بررسی قرار می‌گیرد.

این فعال دانش‌بنیان ضمن ارائه توضیحات در مورد فرایند نرم‌افزاری، طراحی و ساخت مراکز نوآوری گفت: اولین مرکز نوآوری با حمایت دکتر ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری در دانشگاه شریف ساخته شد و ما در ساخت آن مشارکت داشتیم. از آن زمان راه‌اندازی این مراکز دچار تحولات بزرگی شده است و در هر مرحله تلاش کردیم با استفاده از تجربیات به دست آمده، مراکز نوآوری جدید را به شکلی پویاتر و کاربردی‌تر، تاسیس کنیم.

وی همچنین بیان کرد: در حال حاضر مسیر تاسیس مراکز نوآوری به سمت تاسیس کارخانه‌های نوآوری، تغییر جهت داده است و معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، تلاش دارد با تاسیس این واحدها، که از مراکز نوآوری امکانات بسیار بیشتری دارد، مناطق مختلف کشور را به زیست‌بوم نوآوری کشور متصل کنند.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی