کد خبر: ۱۵۷۲۴
|
۱۰ فروردين ۱۴۰۰ | ۱۵:۴۰

خطر سی تی اسکن متعدد برای شناسایی کرونا

عضو هیئت علمی دانشگاه گفت:سی تی اسکن به دلیل اشعه بسیار خطرناک، عواقب جبران ناپذیری را برای افراد به دنبال دارد لذا باید در موارد حاد انجام شود.

به گزارش «نبض فناوری»، علیرضا فاطمی متخصص بیماری عفونی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، درباره انجام مکرر سی تی اسکن برای جلوگیری از کرونا بیان کرد: در اولین روز‌های شیوع همه گیری ویروس کرونا و به دلیل نبود اطلاعات کافی درباره تست‌های سریع کرونا بیش از نیمی از مراکز درمانی با انجام سی تی اسکن سعی در تشخیص بیماری کووید ۱۹ داشتند.

او افزود: سی تی اسکن به دلیل اشعه بسیار خطر ابتلا به بیماری‌هایی از جمله سرطان را در افراد بالا می‌برد.

با اشاره به اینکه پس از چندین ماه بررسی و به منظور بیماریابی سریعتر تست پی سی آر انجام و با این روش از تعداد بیماران کاسته شد، گفت: به تمام افراد جامعه توصیه می‌شود در صورت مشاهده هرگونه علائم این ویروس در بدن سریعا به یک مرکز بهداشت مراجعه کرده و با انجام تست پی سی آر از مثبت یا منفی بودن بیماری با خبر شوند.

این متخصص بیماری عفونی اضافه کرد: تست پی سی آر در حال حاضر در تمام مراکز درمانی به صورت شبانه روز انجام می‌شود و به تازگی با تست پی سی آر رپید این موضوع برای بسیاری از افراد جامعه تسهیل شده است و تنها در شرایطی می‌توان گفت سی تی اسکن از افراد گرفته می‌شود که افراد مبتلا به یک بیماری خاص بوده یا شرایط بیماری آنها حاد است.

او اظهار کرد: همچنین چنین روشی در هیچ کدام از کشور‌های دنیا توصیه نمی‌شود و برای تشخیص قطعی این بیماری تنها تست پی سی آر جوابگو است.

منبع/ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی