کد خبر: ۱۵۷۳۷
|
۱۱ فروردين ۱۴۰۰ | ۱۰:۰۰

اسکاتلند توانست 97 درصد تقاضای انرژی خود را از منابع پاک تامین کند

کشور اسکاتلند نتوانست به هدف 100 درصدی خود برای دریافت انرژی از طریق انرژی‌های تجدید پذیر برسد، که این پیشرفت نسبت به سال گذشته بهتر بود.

به گزارش «نبض فناوری»، در سال 2011، اسکاتلند هدف مربوط به انرژی سبز را برای خود تعیین کرد، هدف آن تولید معادل 100 درصد تقاضای برق ناخالص کشور از انرژی‌های تجدید پذیر تا سال 2020 بود. در حالی که این کشور نتوانست به آن هدف برسد، 97.4 درصد از برق ناخالص آن مصرف هنوز از منابع پاک انرژی در سال گذشته حاصل شده است. تجدیدپذیران اسکاتلندی، نهاد تجاری برای صنعت انرژی‌های تجدیدپذیر اسکاتلند، در مقایسه با ارقام سال 2019، 8 درصد افزایش یافته است.

کلر مک مدیر ارشد تجارت، افزود: این صنعت بیش از سه برابر [انرژی] تجدید پذیر برق خود را به اندازه کافی برای تأمین انرژی معادل بیش از 7 میلیون خانوار تولید کرده است. باد همچنان به عنوان مهمترین منبع انرژی تجدیدپذیر برای این کشور باقی مانده است، اگرچه در سال گذشته انرژی آبی بیشترین رشد را داشته است.

مقامات اسکاتلندی امیدوارند که منابع انرژی تجدیدپذیر بتوانند 50 درصد از انرژی مورد نیاز کشور را از طریق برق ، گرما و حمل و نقل تا سال 2030 تأمین کنند. این کشور کارهای زیادی به ویژه در زمینه حمل و نقل و گرمایش انجام داده است .

آیا انرژی‌های تجدید پذیر در حمل و نقل این کشور نقش دارند؟

مک گفت: حمل و نقل داخلی و تجاری تقریباً 25 درصد از انرژی مصرف شده در اسکاتلند را تشکیل می‌دهد، گرما بیش از نیمی از آن و همچنین بیش از نیمی از انتشار آن را تشکیل می‌دهد. در حال حاضر، منابع تجدیدپذیر تنها 6.5 درصد از تقاضای گرمای غیرالکتریکی آن را تأمین می‌کنند. مك گفت: فناوری‌های كه برای جايگزينی گاز در خانه های خود نياز داريم، هم اكنون عمدتا وجود دارند اما استفاده از آن‌ها در سراسر كشور كار بسيار سنگينی است. صنعت و دولت باید به کار مشترک برای حل چالش‌هایی بپردازند تا بتوانیم این پتانسیل را تا سال 2045 ارتقا ببخشیم و به یک انتقال انرژی عادلانه دست یابیم."

هالی اودانل ، مدیر سیاست های آب و هوا و انرژی WWF اسکاتلند ، خواستار تسریع در عرضه EV و کمک های مالی بیشتر برای گرمایش تجدید پذیر است. این موارد می توانند به اسکاتلند کمک کنند تا بیشتر به انرژی های تجدیدپذیر برای گرمایش و حمل و نقل و همچنین انتشار کمتر از این منابع اعتماد کند.

منبع/ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی