کد خبر: ۱۵۷۶۴
|
۱۲ فروردين ۱۴۰۰ | ۱۱:۲۰

توئیتی که کار دست حساب زرادخانه هسته‌ای آمریکا داد

ارسال ناخواسته یک توئیت نامفهوم به حساب رسمی فرماندهی استراتژیک ایالات متحده، باعث سردرگمی و نگرانی کاربران شد.

به گزارش «نبض فناوری»، چند روز پیش توئیت مرموزی در حساب نیروی فرماندهی استراتژیک ایالات متحده (USSTRATCOM) منتشر شد، انتشار این پیام نگرانی‌ها و شوخی‌های طنز کاربران را به همراه داشت.

در این پیام توئیتری که چند دقیقه بعد حذف شد، نوشته شده بود:" ;l;;gmlxzssaw. "، پس از حذف این توئیت مسئول این حساب با انتشار توئیت دیگری از مخاطبان عذرخواهی کرد و از مردم خواست پیام قبلی را "نادیده بگیرند". برای کاربران، اما این سوال پیش آمده بود که آیا آژانس هک شده بود؟ آیا اتفاق ناخوشایندی رخ داده است؟

پاسخ، ولی هیچ یک از موارد فوق نبود. رمز و راز پشت این توئیت اکنون حل شده و مشخص شد که هیچ هک یا مشکل دیگری پیش نیامده و انتشار این توئیت صرفا یک اشتباه و تصادف بوده است.

توئیتی که سوژه طنز کاربران شد

دلیل اصلی انتشار این توئیت، شیطنت‌های کودکی بود که در غیاب پدرش توئیتی را ارسال کرد. با تحقیقات بیشتر معلوم شد که مدیر حساب توئیتر مرکز فرماندهی که در شرایط کرونا به صورت دورکار و از خانه در حال کار بود کامپیوتر خود را ترک کرده و قضیه زیر سر کودک کارمند در بخش آی‌تی این سازمان بوده است.

شیطنتی کودکانه کار دست حساب زرادخانه هسته‌ای آمریکا داد

در پاسخ این مرکز آمده است که:" مدیر حساب توئیتر نیروی فرماندهی که در حال حاضر دورکاری می‌کند برای لحظاتی حساب را باز کرده و آن را بدون نظارت رها کرده بود. کودک بسیار خردسال او با استفاده از این موقعیت شروع به بازی با کلید‌ها کرد که متاسفانه و ناآگاهانه دکمه ارسال توئیت را زد. " در پاسخ آژانس همچنین مشخص شد که هرگونه ادعایی مبنی بر هک شدن این حساب نادرست است.

تصاویر توئیت حذف شده به سرعت در سراسر شبکه‌های اجتماعی پخش شد و بسیاری از افراد با انتشار مجدد آن با این توئیت شوخی کردند.

یک نفر با انتشار تصویری از این توئیت نوشت: "توئیت متحیرکننده فرماندهی استراتژیک آمریکا حماسی کار از خانه نبود".

کاربر دیگری نوشت: "این خنده دارترین و ترسناک‌ترین چیزی است که امروز دیده ام".

دیگری نوشت: "چه اتفاقی می‌افتد وقتی با بچه‌های کوچک در خانه کار می‌کنید. همه ما در خانه‌ای که با [کودک]کار می‌کنیم ممکن است از این مشکلات داشته باشیم. "

منبع/ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظرات
به دلیل نگرانی از ایمنی داده‌ها؛ هلند استفاده از فیس‌بوک را ممنوع می‌کند
وبگردی