کد خبر: ۱۵۸۰۶
|
۱۴ فروردين ۱۴۰۰ | ۱۰:۰۷
سالی برای جهش؛

زیست بوم صنایع فرهنگی و خلاق بیش از گذشته گسترش می‌یابد

یک نماینده مجلس ضمن تاکید بر حمایت حداکثری از شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان گفت: سال جدید باید شاهد جهش رشد زیست‌بوم صنایع نرم و خلاق باشیم.

به گزارش «نبض فناوری» سید مسعود خاتمی نماینده مردم از حوزه انتخابیه گلپایگان و خوانسار گفت: یک حرکت پویا، شاداب و مردمی به نام زیست‌بوم اقتصاد دانش‌بنیان و صنایع نرم و خلاق در کشور به راه افتاده است که برای درون‌زایی اقتصاد در تلاش است. این حرکت امید را در دل جوانان خلاق، پویا و صاحب فکر زنده کرده است.

عضو کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجلس شورای اسلامی، در ادامه افزود: در مجلس شورای اسلامی تعداد اعضای تحصیل‌کرده و جوان بالا است و قاطبه مجلس، نظر بسیار مساعدی به این زیست‌بوم دارد و سعی داریم که همه توان و ظرفیت این مجلس، برای رشد بیشتر شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق به کار گرفته شود.

خاتمی با اشاره به تشکیل یک فراکسیون تخصصی در مجلس شورای اسلامی، گفت: تشکیل فراکسیون دانش‌بنیان در مجلس، یکی دیگر از نشانه‌های عزم جزم قوه مقننه برای اختصاص حمایت‌های حداکثری به شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق است. بدون شک، می‌توان نام شرکت‌های خلاق را نیز در قانون حمایت از جهش تولید محصولات ایران ساخت در کنار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار داد تا آن‌ها نیز از حمایت‌های قانونی بهره‌مند شوند.

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت خوب این شرکت‌ها برای ایجاد تحول ساختاری در تولید و صنعت، افزود: اجزاء مختلف زیست‌بوم نوآوری در تمام کشور در حال گسترش است و با کمک دکتر ستاری، در حوزه انتخابیه بنده نیز مراکز نوآوری در حال تاسیس و توسعه است. هر چند با توجه به ظرفیت بالای این مناطق امیدوار هستیم که با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری بتوانیم متراژ بیشتری را به احداث مراکز نوآوری، رشد و پارک‌های علم و فناوری تخصیص دهیم.

وی همچنین بیان کرد: علیرغم ناپایدار بودن درآمد‌های نفتی تلاش کرده‌ایم که شرکت‌های خلاق، دانش‌بنیان و فناور، در بودجه پیش‌رو از حمایت‌های لازم برخوردار باشند. سال پیشرو باید زمینه‌ای فراهم کرد تا زیست‌بوم صنایع نرم و خلاق، به صورت شبکه‌ای در تمام کشور گسترده‌تر شود.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی