کد خبر: ۱۵۸۰۷
|
۱۴ فروردين ۱۴۰۰ | ۱۰:۱۳

تصاویر داخل جت مافوق صوت ریاست جمهوری آمریکا را ببینید+عکس

سپتامبر گذشته خبری منتشر شد مبنی بر اینکه شرکتی تازه تأسیس کالیفرنیایی در حال کار با نیروی هوایی ایالات متحده برای تولید یک جت مافوق صوت است که به عنوان هواپیمای شماره یک نیروی هوایی آمریکا مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

به گزارش «نبض فناوری»،  شرکت «Exosonic» پس از تحت تأثیر قرار دادن ارتش با طرح مفهومی خود درمورد ساخت یک جت دوقولوی مافوق صوت 1.8 ماخ، از طرف ریاست جمهوری و اداره اجرایی حمل و نقل هوایی قراردادی دریافت کرد.

اکنون قصد داریم نگاه منحصر به فرد به داخل کابین این هواپیما  داشته باشیم.

استفانی چاهان طراح اصلی هواپیمای اگزوزونیک گفت که ما در حال برنامه ریزی برای اجرای فناوری های جدیدی هستیم که امروزه در دسترس نیست یا شما هنوز آنها را در هواپیماهای تجاری نمی بینید.

این جت دارای دو سوئیت خصوصی اتاق جلسات سه سرنشینه با قابلیت ویدئو کنفرانس از راه دور ایمن است، بنابراین سرنشینان از طریق آن می توانند کار کنند، آنلاین و از اخبار باخبر شوند.

صندلی ها قابل چرخش و چرمی است؛ در قسمت بوفه فضایی مخصوص بشقاب های غذا یا تجهیزات وجود دارد.

دومین مجموعه هشت سرنشینه دارای صندلی های تخت و قابل تنظیم ارتفاع میز است و در آنجا کارمندان ارشد می توانند به طور مشترک کار و استراحت کنند.

سپس کابین اصلی با 20 صندلی در کلاس تجاری، به علاوه دو جایگاه آشپزخانه، دو توالت و فضای ذخیره سازی فراوان وجود دارد.

صندلی های عقب به جای مانیتور برای صندلی عقب، فضایی جهت نگهداری وسایل الکترونیکی شخصی دارند.

هواپیمای Exosonic دارای برد 5000 مایل دریایی است و باید بتواند تقریباً دو برابر سرعت صوت، بدون ایجاد صدا و ناراحتی برای ساکنان زمین ایجاد کند.

1.8 ماخ در حدود 1،381 مایل در ساعت (2222 کیلومتر) است که بیش از دو برابر سرعت کروز های معمولی تجاری است. این شرکت انتظار دارد که هواپیمای مافوق صوت آن تا اواسط دهه 2030 پرواز کند.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
۱۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
جون میده باهاش بری مشهد زیارت و برگردی !!
2
0
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
وبگردی