کد خبر: ۱۵۸۵۶
|
۱۵ فروردين ۱۴۰۰ | ۱۳:۳۰
در گفت‌وگو با نبض فناوری مطرح شد؛

ایجاد ۱۸ مرکز نوآوری در پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی به منظور تجاری‌سازی محصولات

رئیس پارک علم وفناوری دانشگاه شهید بهشتی، ایجاد ۱۸ مرکز نوآوری در پژوهشکده و دانشکده‌ها را دستاورد بزرگ این دانشگاه عنوان کرد و گفت: هدف از این مراکز نوآوری ایجاد یک شبکه مویرگی در حوزه فناوری و تجاری‌سازی در دانشگاه شهید بهشتی است.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی به منظور زمینه‌سازی بروز خلاقیت و ارتقاء نوآوری به عنوان متولی توسعه نوآوری اقدام به تشکیل کانون شکوفایی، خلاقیت و نوآوری کرده است. از جمله اهداف این کانون هدایت نوآوران و فن‌آفرینان دانشگاه شهید بهشتی برای پیاده‌سازی ایده، توسعه و گسترش خلاقیت و نوآوری و شناسایی دانشجویان و دانشگاهیان خلاق و نوآور با ارائه خدمات آموزشی، پژوهشی، مشاوره‌های لازم به صاحبان ایده‌های نوآور در جهت تبدیل آن‌ها به ایده‌های کارآفرین است. صاحبان ایده و نوآوران مستقر شده در کانون به منظور توسعه توانایی‌ها و مهارت‌های لازم توسط کارشناسان و مشاوران مرکز نوآوری تحت آموزش و تعلیم قرار گرفته و همچنین خدمات مشاوره‌ای لازم جهت برنامه‌ریزی فعالیت‌های مرتبط با کسب و کار، جهت تجاری سازی ایده مطرح شده در اختیار ایشان قرار می‌گیرد.

در همین راستا کورش پرند، رئیس پارک علم وفناوری دانشگاه شهید بهشتی، در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری» با بیان اینکه تعداد شرکت‌های مستقر در این مرکز ۱۷ شرکت پیش رشدی، ۳۱ شرکت رشد در مرکز رشد، ۵ شتابنده و ۱۵ شرکت پارکی در پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی مستقر هستند، اظهار کرد: از این تعداد ۱۷ شرکت دانش‌بنیان در مرکز رشد و ۷ شرکت دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری مشغول به فعالیت هستند. به طور کلی بیش از ۲۵۰ نفر در پارک علم و فناوری به صورت مستقیم و حدود ۲۰۰ نفر در مرکز رشد دانشگاه شهید بهشتی مشغول به کارند.

پرند، ایجاد ۱۸ مرکز نوآوری در پژوهشکده و دانشکده‌ها را دستاورد بزرگ این دانشگاه عنوان کرد و گفت: هدف از این مراکز نوآوری ایجاد یک شبکه مویرگی در حوزه فناوری و تجاری‌سازی در دانشگاه شهید بهشتی است.

وی اضافه کرد: همچنین طرحی تحت عنوان نوا برای اولین بار در این دانشگاه در شرف اجرایی است که در این طرح ۱۸ مرکز نوآوری از دانشجویان دانشگاه و اعضای هیات علمی دانشگاه و افراد علاقمند در حوزه فناوری و نوآوری بیرون دانشگاه شهید بهشتی دعوت به همکاری شده‌اند تا ایده‌های خود را ارائه دهند.

پرند تأکید کرد: تاکنون ۴۲۰ ایده به دانشگاه ارسال شده است که از این تعداد ایده و تیم حدود ۸۷ تیم انتخاب شدند. این ۸۷ تیم در کارگاه دو روزه در دانشگاه شهید بهشتی آموزش‌های لازم توسط ۴ منتور حرفه‌ای طی کردند. این افراد در سه خرداد در جلسه‌ای بنام پیک (PICH) حضور خواهند داشت که در آنجا سرمایه‌گذاران، داورها، منتور‌ها و مسئولان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوی و مسئولان حوزه فناوری کشور گردهم می‌آینده تا برروی طرح‌های برگزیده سرمایه گذاری لازم را انجام دهند.

گفتنی است؛ در مرکز نوآوری علوم انسانی و اجتماعی دانشگاه شهید بهشتی تمامی افراد که ایده مناسبی دارند می‌توانند ایده‌‏های اولیه خود را با دریافت خدمات حمایتی از مرکز، اجرایی کند. در این مرکز ابتدا ایده‌‏های مطرح شده مورد داوری و بررسی اولیه قرار می‌‏گیرد و پس از تأیید منتور‌ها وارد مرحله پذیرش در مرکز خواهد شد. در مرحله پذیرش با صاحبان ایده بر روی چگونگی، میزان حمایت و سهم مشارکت مرکز نوآوری و شتابدهنده توافق خواهد شد. برای این منظور میزان حداقل و حداکثر میزان سهام شتابدهنده‌ها با توجه به شرایط هر ایده متغیر است. پس از طی مراحل اجرای ایده و ساخت محصول قابل پذیرش (MVP) تیم نوپا و یا استارت‌آپ می‌‏تواند مراحل قانونی ثبت شرکت خود را ثبت نماید. هنگام ثبت شرکت نیز توافقات مورد بررسی مجدد قرار می‌‏گیرد.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
۰۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
باسلام...متاسفم که این آقاباان سابقه بدکه درسازمان آموزش فنی وحرفه ای کشورودرذهن کارکنان این سازمان درسراسرکشوربرجای گذاشته مسئول چنین جایی هست!!!فقط یک نمونه..ایشان باسواستفاده ازمنابع مالی سازمان وبه نام تدوین وچاپ کتابهای آموزشی،دههاووبلکه صدهاعنوان کتاب درموضوعات مختلف مهارتی به نام خود(بسیاری ازاآنها درواقع کاردیگران بوده)چاپ نموده ومراکزآموزشی سازمان رامجبوربه استفاده ازآنها نموده است..کتابهاییکه ازنظرکیفیت مطالب آموزش وکیفیت تکنیکی درسطح پایینی بوده وهیچگاه مورداقبال مربیان سازمان درسراسرکشورقرارنگرفتند ومنابع مالی سازمان رابربادداده وصرفا باعث چاق شدن رزومه ایشان گردید!!!!
0
0
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی