کد خبر: ۱۵۹۶۶
|
۱۹ فروردين ۱۴۰۰ | ۱۳:۰۰
در گفت‌وگو با نبض فناوری؛

حلقه مفقوده ایده نو برای رقابت با غول‌های فناور چیست؟

مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان گفت: ایده نو برای اینکه بتواند وارد عرصه رقابت با غول‌های فناوری شود باید به مرحله تولید برسد در غیر اینصورت ایده نو به حساب نمی‌آید، بنابراین مشکل بعد زمان‌بر بودن مجوزها است.

پوریا رفیعی مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان سپندار شایگان هفتاد قله در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری» درباره فعالیت این شرکت اظهار کرد: پروژه‌هایی که در این شرکت به مورد تحقیق و بررسی قرار گرفته در حوزه بیوتکنولوژی است محصولات پایین دستی ریز جلبکی و تصفیه زیستی است تولید مواد بیوتکنولوژی با پایه جلبک تصفیه زیستی و پساب‌های صنعتی است.

وی تصریح کرد: عمده موانع موجود دانش‌بنیان‌ها این است به دلیل نبود بودجه با مشکلاتی مواجه هستیم هنگام ورود به بازار اگر وارد آن بازار شویم. مهمترین دغدغه ما بیشتر جذب سرمایه است. موضوع گرفتن مجوز‌ها است این در حالیست که اخذ مجوز در برخی از کشور‌ها حداقل حدود یک هفته به طول می‌انجامد در حالیکه در کشور ما حدود دو یا سه سال طول می‌کشد. ایده نو برای اینکه بتواند وارد عرصه رقابت با غول‌های فناوری شود باید به مرحله تولید برسد در غیر اینصورت ایده نو به حساب نمی‌آید؛ بنابراین مشکل بعد زمان‌بر بودن مجوز‌ها است.

وی با اشاره به اینکه شرکت‌های دانش بنیان در حوزه اشتغال می‌توانند موثر باشند، گفت: شرکت‌های بزرگی در کشور موجود است که نمی‌توانند به راحتی وارد بازار شوند در حالی که این شرکت‌ها قابلیت بازسازی دارند و باید مورد توجه قرار گیرند.

رفیعی ادامه داد: یک نسل جدید از افراد و تفکر‌ها در حال شکل گرفتن است و ما به دنبال حمایت از بخش خصوصی هستیم، در این میان شرکت‌های دانش بنیان هم باید سریع‌تر رشد کنند و جای سیستم قدیمی را بگیرند.

وی خاطر نشان گفت: برای توسعه شرکت‌های دانش بنیان دولت باید جلوی رانت و دلالال بازی را گرفته و مسیر را برای توسعه این شرکت‌ها هموار سازد.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی