کد خبر: ۱۶۰۴۶
|
۲۱ فروردين ۱۴۰۰ | ۱۹:۲۰

نقص فنی تازه در بوئینگ‌های ۷۳۷ مکس

شرکت بوئینگ در مورد شناسایی نقص فنی تازه در برخی هواپیماهای بوئینگ ۷۳۷ مکس هشدار داده، البته این نقص مربوط به سیستم برقی این هواپیماست.

به گزارش «نبض فناوری»، ان پی آر اعلام کرد، به دنبال اعلام شناسایی این نقص فنی توسط بوئینگ برخی شرکت‌های هواپیمایی که از این مدل بوئینگ استفاده می‌کنند، آنها را تا اطلاع ثانوی زمین گیر کرده‌اند.

بوئینگ خود اعلام کرده به ۱۶ شرکت مشتری این هواپیماها اطلاع داده که باید یک نقص فنی برقی را در آنها برطرف کنند. همچنین بوئینگ و اداره هوانوردی فدرال آمریکا در حال همکاری برای بررسی این موضوع هستند.

در دو سال گذشته نقص نرم افزار کنترل پرواز هواپیماهای بوئینگ ۷۳۷ مکس باعث دو مورد سقوط این هواپیما در اندونزی و اتیوپی و کشته شدن ۳۴۶ نفر شده بود. هواپیماهای ۷۳۷ مکس تنها بعد از کسب اطمینان از رفع این نقص فنی خطرناک در اواخر دسامبر گذشته مجدداً اجازه پرواز پیدا کردند.

تعداد هواپیماهای دارای این نقص حدود ۹۰ فروند اعلام شده است. حدود ۶۰ فروند از این هواپیماها توسط سه شرکت هواپیمایی در داخل آمریکا مورد استفاده قرار گرفته‌اند. انتظار می‌رود رفع این نقص فنی حداکثر چند روز طول بکشد.

منبع/ مهر

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی