کد خبر: ۱۶۱۲۶
|
۲۵ فروردين ۱۴۰۰ | ۰۸:۳۰

چه سایز تلویزیونی مناسب خانه شما است؟

همه ما هنگامی که برای خرید تلویزیون جدید اقدام می کنیم به بزرگترین اندازه می اندیشیم اما آیا هر اندازه تلویزیونی مناسب است؟

به گزارش «نبض فناوری»، در بسیاری از موارد، بزرگترین تلویزیون همیشه بهترین نیست. وقتی نوبت به انتخاب تلویزیون جدید می رسد، اندازه مهم است. بسته به اندازه اتاقی که تلویزیون شما در آن قرار دارد، باید مراقب مواردی مانند کیفیت تصویر، صدا و همچنین راحتی چشم، گردن و سایر قسمت های بدن خود باشید. اولویت های فردی نیز می توانند نقش داشته باشند. برخی از افراد ممکن است گزینه کوچکتری بپسندند، دیگران ممکن است صفحه های تخت بزرگ با آخرین فناوری را دوست داشته باشند.

در ادامه در نبض فناوری مواردی که برای خرید تلویزیون باید در نظر داشته باشید را بررسی می کنیم.

قبل از اینکه تصمیم بگیرید که به دنبال تلویزیون HDT، LCD، LED یا Ultra HD هستید؛ باید بیاندیشید که تلویزیون شما در کجا استفاده خواهد شد. هنگامی که مکان را انتخاب کردید، ارتفاع، عرض و عمق آن نقطه را اندازه بگیرید. سپس زمان خرید، این اندازه را با اندازه گیری های خود تلویزیون (نه اندازه صفحه آن) مطابقت دهید تا مطمئن شوید که متناسب است.

راهنمای تعاملی زیر را امتحان کنید تا دریابید کدام اندازه و نوع نمایش برای اتاق شما ایده آل است.

میز چه اندازه است؟

چه سایز تلویزیونی مناسب خانه شما است؟

دومین مورد مربوط به اندازه، جایگاه میز تلویزیون است. اگر قرار نیست تلویزیون جدید خود را روی دیوار نصب کنید، باید اطمینان حاصل کنید؛هر کجا که قصد قرار دادن تلویزیون را دارید به اندازه کافی گسترده باشد تا میز را در آن جا بگیرد.

در چه فاصله ای از تلویزیون قرار می گیرید؟

به مکانی که در جلوی تلویزیون می نشینید نیز توجه کنید. روش محاسبه ساده ای وجود دارد: فاصله صندلی خود از تلویزیون را بر اساس اینچ اندازه بگیرید و در 0.84 ضرب کنید. این باید اندازه ایده آل صفحه مناسب فضای شما را به دست آورد.

چه سایز تلویزیونی مناسب خانه شما است؟

البته این روش کامل نیست. به عنوان مثال، اگر در فاصله 8 فوتی تلویزیون نشسته اید، نتیجه محاسبه صفحه 80 اینچی است و این برای اکثر ما واقع بینانه نیست. اکثر اتاق های نشیمن حداقل با اندازه صفحه نمایش 50 اینچی بهترین عملکرد را خواهند داشت و البته سلیقه و سبک به اندازه زاویه دید نیز تأثیرگذار خواهد بود.

اندازه در مقابل کیفیت

اگر می خواهید اندازه حداکثری را برای تلویزیون انتخاب کنید مجبور می شوید کیفیت تصویر را فدا کنید. به همین ترتیب، توصیه می کنیم (طبق راهنمای جامع خرید تلویزیون) بین این دو عامل برای لذت طولانی مدت تعادل ایجاد کنید. بنابراین به جای اینکه به دنبال تلویزیون عظیم 65 اینچ 4K از یک مارک نوظهور باشید که 500 دلار قیمت دارد، مدل 55 اینچی کوچکتر از برند بهتر را انتخاب کنید. به احتمال زیاد، این صفحه از صفحه نمایش بزرگتر به مراتب وضوح بهتری دارد.

ارسال نظرات
به دلیل نگرانی از ایمنی داده‌ها؛ هلند استفاده از فیس‌بوک را ممنوع می‌کند
وبگردی