کد خبر: ۱۶۱۶۰
|
۲۵ فروردين ۱۴۰۰ | ۱۲:۳۶
در یک شرکت دانش بنیان؛

پلتفرم شهر هوشمند طراحی شد

یک شرکت دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری خراسان شمالی موفق به راه‌اندازی پلتفرم شهر هوشمند شد.

به گزارش« نبض فناوری» محمد اکبرپور سکه، مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان طراحی کننده پلتفرم شهر هوشمند گفت: سیستم نوآوری اجتماعی حرفه‌ای این پلتفرم در لایه چهارم از شهر هوشمند، زیرساخت پلتفرم شهر هوشمند را ایجاد کرده است که اپلیکیشن‌ها و زیر سیستم‌های دیگر می‌توانند در این لایه سوار شوند.

اکبرپور در مورد معماری لایه‌های شهر هوشمند گفت: شهر هوشمند از پنج لایه «سخت‌افزار»، «آنتن‌ها و اینترنت»، «سنسورها و IOT»، «لایه نرم‌افزاری» و در نهایت «لایه اپلیکیشن‌ها» تشکیل شده است.
وی ادامه داد: در حال حاضر این پلتفرم در شهر بهشهر استان مازندران و شیروان و بجنورد از شهرهای خراسان شمالی راه‌اندازی شده است و به‌زودی در شهر بندرعباس نیز فعال خواهد شد.
اکبرپور بزرگترین حُسن این پلتفرم را فراهم کردن زیرساخت برای استارت‌آپ‌ها عنوان کرد و گفت: استارت‌آپ‌ها می‌توانند ابزارهای خود را به راحتی و با اضافه کردن یک ماژول خدماتی به پلتفرم اضافه کرده و در بستر این پلتفرم خدمات ارائه دهند.

وی در ادامه در مورد مزیت این فروشگاه نیز افزود: محلی بودن فروشگاه‌ها بر اساس هر شهر، قابلیت ایجاد فروشگاه اینترنتی برای مشاغل خانگی، داشتن فرآیند خرید اینترنتی بسیار ساده از هر فروشگاه با کمترین مصرف اینترنت، تخصیص یک سایت و یک اپلیکیشن به فروشگاه‌های ثبت شده، امکان داشتن فروشگاه اینترنتی مشارکتی و غیر مشارکتی از مزایای این فروشگاه اینترنتی است.

مدیرعامل شرکت گفت: این سیستم یک زیرساخت قدرتمند است که به عنوان یک پلتفرم انعطاف‌پذیر با معماری چند لایه و مناسب برای شهر هوشمند، طراحی و پیاده‌سازی شده است. اپلیکیشن‌های مختلف کاربردی در حوزه‌های کسب و کارهای خدماتی و فروشگاهی، سازمان‌ها، ادارات، آموزشگاه‌ها، دانشگاه‌ها و مدارس می‌توانند در این زیرساخت جامع به صورت یکپارچه قرار گیرند.

وی اضافه کرد: در حوزه آموزش مجازی تعدادی از دانشگاه‌ها و مدارس از این زیرساخت استفاده می‌کنند.

مدیرعامل شرکت گفت: در نظر داریم تا در تمامی شهرهای کشور این بستر را فراهم کرده و تمامی بازارهای محلی سطح کشور را به این پلتفرم متصل کنیم.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی