کد خبر: ۱۶۲۲۶
|
۲۷ فروردين ۱۴۰۰ | ۲۲:۰۰

هک صدها رایانه از سوی دفتر تحقیقات فدرال آمریکا

دفتر تحقیقات فدرال آمریکا از راه دور صد‌ها کامپیوتر را هک می‌کند، تا از آن‌ها محافظت کند.

به گزارش« نبض فناوری» در اقدامی بی سابقه، دفتر تحقیقات فدرال آمریکا (FBI) سعی دارد با استفاده از ابزار‌های اصلی هکر‌ها، صد‌ها کامپیوتر آلوده شده از سوی هفنیوم (Hafnium) را از طریق هک کردن آن‌ها محافظت کند. چندی پیش یک حمله سایبری ده‌ها هزار مشتری Microsoft Exchange Server در سراسر جهان را تحت تأثیر قرار داد.

اکنون، FBI با استفاده از برخی از همان پوسته‌های وب و در‌های پشتی، برای حذف آن از راه دور، از این مزیت استفاده کرده است، عملیاتی که آژانس آن را موفقیت آمیز می‌خواند.

مقابله FBI و هفنیوم

وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا اعلام کرد: "FBI با صدور فرمانی از طریق پوسته وب به سرور، آن را حذف کرد و این امر به این خاطر بود که سرور فقط پوسته وب را حذف کند. (مشخص شده توسط مسیر پرونده منحصر به فرد آن)

نکته جالب این است که دارندگان سرور‌های Microsoft Exchange احتمالاً هنوز از مشارکت FBI آگاهی ندارند. وزارت دادگستری می‌گوید که این فقط "تلاش برای اطلاع رسانی" به مالکانی است که سعی کرده اند به آن‌ها کمک کنند. طبق گزارش‌ها، همه این کار‌ها با تأیید کامل دادگاه تگزاس انجام می‌شود.

دفتر تحقیقات فدرال آمریکا می‌گوید، قبل از اینکه از راه دور از بین بردن اثرات هفنیوم را آغاز کند، هزاران سیستم توسط صاحبان آن‌ها ترمیم شده بود. در بیانیه بخش امنیت ملی وزارت دادگستری آمریکا هم آمده است: حذف مجاز پوسته‌های مخرب وب توسط دادگاه، نشان دهنده تعهد وزارت دادگستری است.

البته قبل از این هم HAFNIUM طیف گسترده‌ای از نهاد‌ها را در سراسر ایالات متحده آمریکا هدف قرار داده بود که از جمله آن‌ها می‌توان به "محققان بیماری‌های عفونی، موسسات حقوقی، موسسات آموزش عالی، پیمانکاران دفاعی، اتاق‌های فکر و سازمان‌های غیردولتی" اشاره کرد.
منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی