کد خبر: ۱۶۳۷۳
|
۳۱ فروردين ۱۴۰۰ | ۱۳:۴۵

تکرار داستان بورس در فناوری بلاک‌چین/ حاکمیت باید به صورت هوشمندانه به حوزه بلاک‌چین ورود کند

رئیس کارگروه استخراج انجمن بلاکچین، گفت: کلاهبرداران و افراد فرصت طلب همیشه در کمین هستند و ناآگاهی مردم در این بازار بهترین دستاویزی است که در این روز‌ها کلاهبرداران به آن متوسل شده اند، بهتر است برای جلوگیری از کلاهبرداری و تحمیل این هزینه‌ها به کشور در بخش آموزش و فرهنگ سازی و آگاه سازی مردم هزینه کنیم.

محمدرضا شرفی، رئیس کارگروه استخراج انجمن بلاکچین، در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری» درباره چالش‌های فناوری بلاک‌چین، اظهار کرد: فناوری بلاکچین یکی از این فناوری هاست که به دلیل وسعت کاربرد و قابلیت‌های بی بدیل آن در سال‌های اخیر مورد توجه فراوان واقع شده و روزانه شاهد توسعه بیش از پیش آن هستیم.

وی افزود: عمده چالش بیشتر در حوزه رگولاتوری و قانون‌گذاری است که بعد از دو سال بسیار کند عمل کرده و هنوز نتوانتسیم به یک اجماع و جمع بندی کلی دست پیدا کنیم که حاکمیت چه موضعی را در این خصوص می‌خواهد اتخاذ کند. دلیل اصلی آن بیشتر به تعدد نهاد‌هایی برمی گردد که در این راستا تصمیم‌سازی می‌کنند. متاسفانه کُندی و حجیم بودن سیستم را در همه بخش‌های اقتصادی شاهد هستیم. یکی از دلایلی نتوانستیم چابکی مورد نظر را برای پویایی اقتصاد و صنعت ایجاد کنیم همین عامل است که دولت و حاکمیت و سازمان‌ها حجیم و بسیار کُند عمل می‌کنند.

رئیس کارگروه استخراج انجمن بلاکچین، اظهار کرد: موضوع بعدی ناآگاهی عموم جامعه و سوء استفاده برخی از افراد از این فناوری است که به یک چالش اساسی مبدل شده است و ما تمام تلاشمان براین است که بتوانیم با اطلاع رسانی و آموزش‌ها افراد جامعه را آگاه کنیم. متاسفانه یکسری از افراد ناآگاه به صورت شنیداری و دریافت از جامعه وارد یک حوزه‌ای می‌شوند بدون اینکه از مشورت افراد آگاه و مطمئن استفاده کنند. در حال حاضر بورس همین شرایط را دارد.

وی تأکید کرد: هم‌اکنون سیستم‌های کلاهبرداری فراوانی در بخش فناوری بلاکچین صورت می‌گیرد، بنابراین وظیفه حاکمیت در مرحله نخست آگاهی بخشی جامعه است متاسفانه سیستم از این موضوع به طور کامل دور شده است. حتی صدا و سیما تا به امروز به این فناوری‌ها در راستای آموزش جامعه ورود نکرده است. به نظرم حاکمیت باید به صورت هوشمندانه به این قضیه بپردازد.

شرفی خاطرنشان کرد: از سویی این تبلیغات و اطلاع رسانی (گاهی ناقص و کوتاه بوده و) بستر مناسبی را برای فعالیت سودجویان فراهم می‌آورد که با اتکا بر ناآگاهی عمومی و تاخیر در اطلاع رسانی از سوی مسئولان اقدام به تامین منافع می‌کند.

رئیس کارگروه استخراج انجمن بلاکچین، گفت: کلاهبرداران و افراد فرصت طلب همیشه در کمین هستند و ناآگاهی مردم در این بازار بهترین دستاویزی است که در این روز‌ها کلاهبرداران به آن متوسل شده اند و به همین دلیل میزان جرائم افزایش یافته است. برخورد با کلاهبرداری‌ها در حوزه رمزارز‌ها برای دستگاه قضا نهاد‌های ناظر و به تبع آن کشور هزینه بر است.

وی یادآور شد: بهتر است برای جلوگیری از کلاهبرداری و تحمیل این هزینه‌ها به کشور در بخش آموزش و فرهنگ سازی و آگاه سازی مردم هزینه کنیم. پس از قانونمندی فعالیت استخراج رمز ارز و شناسایی این حرفه به عنوان یک صنعت در سال گذشته شاهد رشد روزافزون طرح‌ها و پروژه‌های کلاهبرداری در سطح جامعه هستیم.

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 28 اسفند 1403 پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین
برای پیروی از قوانین ترکیه؛ «تردز» در ترکیه تعطیل شد
رئیس کل دادگستری استان تهران اعلام کرد رای پرونده رمزارز جعلی «کینگ‌مانی» صادر شد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 27 فروردین 1403 ریزش بیت‌کوین ادامه دارد؟
وبگردی