کد خبر: ۱۶۳۹۵
|
۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ | ۰۸:۰۰
در گفت‌وگو با نبض فناوری؛

استریپ آفتوژل برای پیشگیری از کرونا به زودی تولید می‌شود/بهره‌مند ۲۰۰ هزار پزشک از اپلیکیشن دارویاب

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان اکسیر دانش آسیا، گفت: استریپ آفتوژل برای درمان آفت دهان و موکوزیت‌های پس از پرتودرمانی از سازمان غذا و دارو مجوز تولید دریافت کرده و اخیرا مطابق کلینیکال ترایال انجام شده در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اثربخشی این دارو در پیشگیری و درمان ویروس کرونا به اثبات رسیده است و ظرف یک ماه آینده مجوز آن برای درمان ویروس کرونا صادر می‌شود.

محسن صنیعی مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان اکسیر دانش آسیا، در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری» از تولید استریپ آفتوژل از عصاره گیاه شیرین بیان خبر داد و گفت: این دارو علاوه بر اثر ترمیم کننده زخم‌های آفت دهان، برای پیشگیری از ویروس کرونا نیز قابل استفاده است. شکل دارویی استریپ آفتوژل یک اختراع جدید است و بصورت پرک‌های گرد و نازک از ژل خشک تهیه شده و با جذب رطوبت، در مخاط دهان می‌چسبد وآهسته داروی موجود در آن آزاد می‌شود.

صنیعی گفت: استریپ آفتوژل برای درمان آفت دهان و موکوزیت‌های پس از پرتودرمانی از سازمان غذا و دارو مجوز تولید دریافت کرده و اخیرا مطابق کلینیکال ترایال انجام شده در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اثربخشی این دارو در پیشگیری و درمان ویروس کرونا به اثبات رسیده است و ظرف یک ماه آینده مجوز آن برای درمان ویروس کرونا صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه می‌توان با استفاده از این روش نوین دارو‌های دیگر نیز از طریق ساخت و در دنیا عرضه و صادر کرد، گفت: این محصول در جهان نمونه دیگری ندارد و یک محصول منحصر به فرد است. برای تأثیر یک دارو باید بر روی یک حامل باشد. در این روش ماده مؤثر دارو با کمترین ماده اضافه که حامل است، تولید می‌کنیم و در موضع هدف قرار می‌دهیم.

مدیرعامل شرکت اکسیر دانش آسیا با اشاره به اینکه تحقیقات درباره این دارو هشت سال طول کشیده است، اظهار کرد: پس از فرمولاسیون دارو، کار‌های بالینی و کلینیکی آن که فرآیند طولانی مدت بود انجام شد و سپس مجوز‌های لازم از وزارت بهداشت گرفته شد. پس از آن نیز ورود به شرکت‌های دانش بنیان و عرضه محصول توسط شرکت انجام گرفت.

صنعیی همچنین از راه‌اندازی محصول دیگر این شرکت تحت عنوان سامانه دارویاب خبر داد وگفت: این سامانه شامل اپلیکیشن و وب سایت است که با تایید معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دانش‌بنیان شده است. این سامانه روزی ۴۰۰ هزار بازدید دارد. از طریق این وب سایت سرویس‌های مختلفی را به داروخانه می‌دهیم.

وی ادامه داد: همچنین ۲۰۰ هزار پزشک و داروساز اپلیکیشن دارویاب را نصب کرده و از خدمات آن بهره‌مند می‌شوند. اپلیکیشن دارو یاب به صورت تقلبی در کافه بازار زیاد است. این اپلیکیشن را افراد عادی نمی‌توانند از جا‌های مختلف یا کافه بازار تهیه کنند حتما باید تصویر کارت نظام پزشکی خود را ارسال کند تا لینک نصب را دریافت کند.

صنیعی گفت: در استان اصفهان داورخانه ملزم هستند که در سامانه دارویاب ثبت نام کنند و به دنبال این هستیم که طرح را در کشور پیاده سازی کنیم. هم اکنون اصفهان به صورت متمرکز، تعدادی از داروخانه‌های استان تهران و البرز و بعضی از شهرستان‌ها از این سامانه استفاده می‌کنند.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی