کد خبر: ۱۶۴۴۵
|
۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ | ۱۳:۰۰

بیت کوین یا بریتیش کوین؟/انگلیس به دنبال ایجاد ارز دیجیتال خود است

انگلیس به آینده ای می نگرد که در آن بانک مرکزی فقط پول چاپ نمی کند؛ بلکه سکه های دیجیتال انگلیسی نیز تولید می کند.

به گزارش «نبض فناوری»، بانک انگلیس و خزانه داری از برنامه های خود برای ایجاد بانک مرکزی ارز دیجیتال خبر داده اند.

انگلیس آزمایش ایده ارز دیجیتال بلاکچین منتشر شده توسط بانک مرکزی را آغاز کرده است، ارزهایی که تاکنون بیشتر به جای ذخیره سپرده ها به جای پول نقد در گردش متمرکز شده اند.

ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) کلاس نسبتاً جدیدی از پول دیجیتال است اما این ارزها مانند بیت کوین غیرمتمرکز نیستند و قصد جایگزینی بانک های خرده فروشی را ندارند. و از آنجا که ارز دیجیتال توسط یک مرجع مرکزی صادر شده است، هیچ قولی برای ناشناس ماندن وجود ندارد.

ارز دیجیتال بانک مرکزی سوالات زیادی را برای بانک های مرکزی و بانک های خرده فروشی در سراسر جهان ایجاد می کند زیرا این امر می تواند ارز را بسیار آسان کند و می تواند نحوه تصمیم گیری مردم برای نگه داشتن سپرده در حساب های بانکی را تغییر دهد.

بانک انگلیس گفت CBDC پول دیجیتالی صادر شده توسط بانک انگلیس برای استفاده خانوارها و مشاغل است که در کنار پول نقد و سپرده های بانکی به جای جایگزینی آنها وجود خواهد داشت. با این حال ، بانک مرکزی فقط در حال بررسی جنبه های نظارتی معرفی ارز دیجیتال است.

در این گزارش آمده است: دولت و بانک انگلیس هنوز تصمیمی در مورد معرفی CBDC در انگلیس اتخاذ نکرده اند و به طور گسترده با ذینفعان در مورد مزایا ، خطرات و کاربردهای آن همکاری خواهند کرد.

CBDC ها از تکنیک های حسابداری مبتنی بر بلاکچین استفاده می کنند اما با پشتیبانی بانک مرکزی، این ارز نوسان قیمت ارزهای رمزپایه مانند بیت کوین را نشان نمی دهد.

 

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 28 اسفند 1403 پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین
برای پیروی از قوانین ترکیه؛ «تردز» در ترکیه تعطیل شد
وبگردی