کد خبر: ۱۶۵۲۵
|
۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ | ۱۶:۴۵

بهره مندی ۳۸۹ دانشگاه‌ از خدمات شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی

دانشگاه‌ها درصد بالایی از مخاطبان و استفاده‌کنندگان از خدمات شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی وفناوری را تشکیل می‌دهند؛ بطوری که ۳۸۹ دانشگاه عضو این شبکه شده اند.

به گزارش« نبض فناوری» تنوع سازمانی آزمایشگاه‌های عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بدین ترتیب است که ۳۸۹ دانشگاه کشور، ۳۳۸ شرکت دانش‌بنیان و خلاق، ۱۲۴ پژوهشگاه و ۱۴ پارک علم و فناوری به عضویت این شبکه درآمده‌اند. این اعضا هم از خدمات و تجهیزات استفاده می‌کنند و هم خدمات خود را به اشتراک گذاشته‌اند.

همچنین آمارها نشان می دهد که ۳۹ درصد یعنی بیشترین تعداد عضو در این شبکه را بخش خصوصی، ۳۰ درصد را وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و ۳۱ درصد دیگر را سایر سازمان‌ها تشکیل می‌دهند.

تا پایان سال گذشته نیز، اطلاعات تعداد ۲۷۴ مجموعه آزمایشگاهی جدید در پایگاه اینترنتی شبکه ثبت و منتشر شد که در مجموع، اطلاعات تعداد ۸۶۰ مجموعه آزمایشگاهی و بیش از ۱۸ هزار تجهیز آزمایشگاهی مستقر در ۱۱۱ شهر از ۳۱ استان کشور در پایگاه اینترنتی شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی منتشر شده است.

از ابتدای سال جاری نیز تا کنون ۲۲ آزمایشگاه دیگر به شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی کشور پیوسته اند و اطلاعات توانمندی ها و خدمات آنها در دسترس پژوهشگران و صنعتگران قرار گرفته است.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی