کد خبر: ۱۶۵۶۰
|
۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ | ۱۸:۱۰

اروپا خود را از کمبود جهانی تراشه مصون می‌کند

کمیسیونر اتحادیه اروپا قصد دارد با مدیران ارشد دو تراشه سازی بزرگ ملاقات و ارتباطات بین المللی در این حوزه را تقویت کند.

به گزارش «نبض فناوری»، رویترز اعلام کرد، قرار است تیری برتون کمیسیونر بازار داخلی اتحادیه اروپا در ۳۰ آوریل مذاکراتی با مدیران ارشد اجرایی اینتل و شرکت تایوانیTSMC انجام دهد. این درحالی است که اروپا سعی دارد خود را از اختلالات چرخه تأمین ذخایر جهانی تراشه مصون کند.

در همین راستا جمعه آینده برتون با پت گلزینگر (مدیر ارشد اجرایی اینتل) در بروکسل ملاقات و همان روز ویدئو کنفرانسی با ماریا مارسد (رئیس شاخه اروپاییTSMC) برگزار می‌کند.

کمیسیونر بازار داخلی اروپا در این باره به رویترز گفت: افزایش استقلال در این حوزه به معنای آن نیست که در فضایی با زنجیره‌های ذخیره جهانی، خود را ایزوله کنیم. همزمان با بررسی روش‌ها برای افزایش ظرفیت اروپا به ایجاد ارتباطاتی با شرکای بین المللی ادامه می‌دهیم اما روند این ارتباط را ما هدایت می‌کنیم.

برتون تصمیم دارد یک تراشه ساز برتر را متقاعد کند تا واحد تولیدی بزرگی در اروپا بسازد تا به این ترتیب هدف استراتژیک کمیسیون اتحادیه اروپا برای تأمین پیشرفته‌ترین فناوری تراشه‌ها در دهه آینده را واقعی کند.

این هدف در استراتژی قطب نمای دیجیتال کمیسیون اتحادیه اروپا ذکر شده است. بر اساس آن پیش بینی می‌شود سهم اتحادیه اروپا از تولید نیمه رسانا در سطح جهانی به ۲۰ درصد برسد و تا ۲۰۳۰ میلادی پیشرفته‌ترین تراشه‌های ۲ نانومتری در این منطقه تولید شود.

تلاش برتون برای دستیابی به برتری در حوزه فناوری در حالی است که تقاضا برای همه چیز از دستگاه‌های الکترونیکی مصرفی گرفته تا خودروها زنجیره تأمین ذخایر جهانی تراشه را مختل کرده و در نتیجه آن اتحادیه اروپا را به تراشه‌های تولید شده در آسیا متکی کرده است.

منبع/ مهر

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 28 اسفند 1403 پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین
وبگردی