کد خبر: ۱۶۵۸۸
|
۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ | ۱۲:۰۵

فضانوردان ایستگاه فضایی به صرف شام گرد هم آمدند+عکس

ناسا تصویری از گردهمایی شام گذشته 11 فضانورد منتشر کرده که برخی از وعده های غذایی جلوی آن ها معلق است و بسیار جذاب به نظر می رسد.

به گزارش «نبض فناوری»، یازده فضانورد از ایالات متحده، روسیه، ژاپن و فرانسه شب گذشته به صرف شام در ایستگاه فضایی بین المللی جمع شدند.

هم اکنون در ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) بسیار شلوغ است و در حال حاضر در مجموع 11 فضانورد از حضور در مدار حدود 250 مایلی بالاتر از زمین لذت می برند.

ناسا روز یکشنبه عکسی گروهی از همه که برای شام دور هم جمع شده بودند را منتشر کرد. شما می توانید بسته های مختلفی از غذاهای فضایی را که روی میز بسته شده اند (و همچنین چندین موردی که بالای آن شناور هستند!) را ببینید، هرچند آزمایش های اخیر در مورد رشد محصولات تازه در شرایط میکروجاذبه به این معنی است که دیگر فضانوردان از خوردن برخی سبزیجات برگ دار نیز لذت می برند.

فضانوردان ایستگاه فضایی به صرف شام گرد هم آمدند+عکس

خدمه ایستگاه فضایی بین المللی روز شنبه، 24 آوریل، با ورود فضانوردان ناسا شین کیمبرو و مگان مک آرتور، همراه با فضانورد JAXA (آژانس هوافضای ژاپن) Akihiko Hoshide و فضانورد ESA (آژانس فضایی اروپا) توماس پسکت، به عنوان بخشی از ماموریت SpaceX's Crew-2 راهی این سفر هیجان انگیز شدند. آنها به فضانوردان ناسا و روس ملحق شدند.

 ممکن است فضای غذاخوری کاملاً تنگ به نظر برسد، اما ایستگاه فضایی در واقع بخشهای زیادی دارد که فضانوردان می توانند برای کار، استراحت و بازی به آنجا بروند. ناسا ماهواره قابل سکونت را چنین توصیف می کند: بزرگتر از یک خانه شش خوابه با شش اتاق خواب، دو حمام، سالن بدن سازی و پنجره شاه نشین با دید 360 درجه.

حضور این تعداد فضانورد در تاریخ 21 ساله استگاه فضایی دومین بار است که تکرار میشود و پیش از این 13 فضانورد در سال 2009 با هم در ایستگاه فضایی بین المللی به سر می بردند.

اگر می خواهید در مورد زندگی روزمره در ایستگاه فضایی بیشتر بدانید، خبرنگار نبض فناوری سلسله فیلم هایی را به تدریج از طریق این سایت منتشر خواهد کرد که توسط فضانوردان ارسال شده و همه چیز، از نحوه شستن موهای خود در شرایط میکروجاذبه تا نحوه استفاده از توالت فضایی را نشان می دهد.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی