کد خبر: ۱۶۶۰۹
|
۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ | ۱۰:۰۰
سلسله تور های ویدئویی ایستگاه فضایی؛

نحوه ورزش کردن در فضا چگونه است؟+فیلم

ورزش کردن در فضا برای بدن فضانوردان و جلوگیری از تحلیل ماهیچه های آنان لازم است اما این تمرین به دلیل نبود جاذبه با مشکلات خاص خود رو به رو می شود.

به گزارش «نبض فناوری»، ناسا و شرکای جهانی آن در حال آماده سازی برای جشن 20 سال زندگی مداوم انسان در فضا پس از اولین شب اقامت در ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) در نوامبر 2000 هستند. این سازه اعجاب مهندسی انسان در حال چرخش بالای زمین در ارتفاع حدود 250 مایلی است. تاکنون میزبان 240 نفر از 19 کشور و بیشتر اقامت فضانوردان حدود شش ماه بوده است. بنابراین اعضای خدمه واقعاً چگونه در ایستگاه مداری زندگی و کار می کنند؟ برای ارائه برخی از بینش ها، خبرنگار نبض فناوری بهترین فیلم های ساخته شده توسط خود فضانوردان طی 20 سال گذشته را جمع آوری کرده که بسیاری از جنبه های مختلف زندگی در ISS را برجسته می کند و به تدریج منتشر خواهد شد.

کمبود جاذبه در ایستگاه فضایی بین المللی به این معنی است که حداقل دو ساعت ورزش بدنی در روز برای حفظ توده عضلانی و سلامت کلی لازم است. در این ویدئو، می بینیم که این فضانورد برخی از تمرینات روزمره خود را روی تردمیل ایستگاه فضایی انجام می دهد؛ تجهیزات اضافی برای اطمینان از تماس پاهای فضانورد با دستگاه مورد نیاز است.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی