کد خبر: ۱۶۶۴۹
|
۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ | ۱۸:۱۰

اپل به‌روزرسانی جدید IOS 14.5 و WatchOS 7.4 را منتشر کرد

شرکت اپل اخیرا به‌روزرسانی iOS 14.5 برای گوشی‌های آیفون به‌همراه سیستم‌عامل‌های iPadOS 14.5 و WatchOS 7.4 را منتشر کرد. حجم آپدیت جدید کاملا قابل‌توجه بوده و این به‌روزرسانی دربردارنده امکانات جدید و متعددی است. در ادامه به بررسی اجمالی برخی از این امکانات می‌پردازیم.

به گزارش «نبض فناوری»، اصلی‌ترین ویژگی جدید این است که اکنون کاربران در صورت پوشیدن ماسک صورت قادر به بازگشایی قفل گوشی آیفون با استفاده از اپل واچ خود خواهند بود. گزینه جدید “Unlock with Apple Watch” به بخش تنظیمات آی‌فون اضافه شده است. این مشخصه موجب خواهد شد تا در صورت استفاده همزمان کاربر از ماسک صورت و اپل واچ قفل گوشی آی‌فون وی به‌صورت خودکار بازگشایی شود. البته استفاده از این قابلیت جدید مستلزم دریافت و نصب به‌روزرسانی WatchOS 7.4 روی اپل واچ خواهد بود.

ردیابی شفاف برنامه (App Tracking Transparency) یکی دیگر از امکانات جدید به‌شمار می‌رود. این مشخصه به کاربران امکان می‌دهد تا ردیابی فعالیت‌های خود توسط اپلیکیشن‌ها و وبسایت‌های سایر شرکت‌ها با هدف تبلیغات یا اشتراک‌گذاری داده با کارگزاران را کنترل نمایند. با نصب به‌روزرسانی جدید کلیه اپلیکیشن‌هایی که مایل به ردیابی فعالیت‌های کاربر هستند؛ بایستی پیش از انجام این‌کار صریحا از وی کسب اجازه کنند. فرآیند صدور یا رد مجوز نیز تنها با یک کلیک قابل انجام است.

بعلاوه قابلیت پشتیبانی از AirTag نیز به iOS 14.5 اضافه شده است. بدین‌ترتیب با فعال‌سازی امکانات سخت‌افزاری گوشی کاربران می‌توانند دستگاه AirTag خود را ردیابی کنند. بعلاوه نسخه آپدیت شده اپلیکیشن Find My نیز در تعیین موقعیت AirTag به کاربر کمک خواهد کرد.

اپل به‌روزرسانی جدید IOS 14.5 و WatchOS 7.4 را منتشر کرد

دستیار صوتی سیری نیز با گزینه‌های صوتی بیش‌تر به‌روزرسانی شده است. بدین‌ترتیب اکنون کاربران به 14 الگوی صوتی از مناطق و جنسیت‌های مختلف دسترسی دارند. بعلاوه اکنون سیری قادر به اعلام دریافت تماس و نام شخص تماس‌گیرنده خواهد بود. همچنین کاربران در صورت استفاده از ایرپادز یا هدفون‌های سازگار بیتس می‌توانند به شکل هندزفری به تماس‌ها پاسخ دهند. بعلاوه اکنون کاربران قادر به برقراری تماس‌های اضطراری با کمک سیری خواهند بود.

اپل به‌روزرسانی جدید IOS 14.5 و WatchOS 7.4 را منتشر کرد

همچنین iOS 14.5 باتری گوشی آیفون شما را مجددا کالیبره خواهد کرد. بدین‌ترتیب وضعیت سلامت باتری به شکلی دقیق‌تر نمایش داده شده و تکمیل این فرآیند احتمالا چندین هفته زمان خواهد برد. این مشخصه تنها در گوشی‌های سری آیفون 11 قابل دسترس است.

تصاویری از امکانات جدید iOS 14.5

سایر پیشرفت‌های اعمال شده در این به‌روزرسانی شامل ایموجی‌های جدید، اشتراک‌گذاری لیریک‌ها از طریق سرویس اپل موزیک، اپلیکیشن جدید پادکست، اپلیکیشن News بازطراحی شده، بهبود عملکرد اتصال 5G، پشتیبانی از کنترلر کنسول‌های ایکس‌باکس سری ایکس و S و پلی‌استیشن 5 و چندین قابلیت دیگر است.

منبع/ آی‌تی‌رسان 

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی