کد خبر: ۱۶۷۲۳
|
۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ | ۱۶:۰۰

افزایش سود سامسونگ به دلیل شیوع ویروس کرونا

سود سامسونگ به دلیل شیوع ویروس کرونا افزایش یافت، اما گویا به دلیل کمبود تراشه، در آینده کاهش خواهد یافت.

به گزارش« نبض فناوری» به نقل از انگجت، مانند بسیاری دیگر از شرکت‌های فناوری در سال گذشته، شرکت سامسونگ در زمان شیوع ویروس کرونا شاهد رونق تجارت بوده و فروش جدیدترین گوشی هوشمند گلکسی آن هم بسیار بالا است. این افزایش سود تا حدی بوده که ۴۶ درصد سود بیشتری نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد.

همچنین در حالی که سامسونگ ارقام درآمد سه ماهه ابتدایی سال ۲۰۲۱ خود را منتشر کرده و این آمار سود خالص ۷.۱ تریلیون وون (حدود ۶.۴ میلیارد دلار) را نشان می‌داد، این شرکت به سرمایه گذاران هشدار داد که طی چند ماه آینده و شاید در بقیه سال سود شرکت به دلیل کمبود جهانی تراشه، تغییر قابل توجهی خواهد کرد.

آمار نشان می‌دهد، فروش تراشه‌های حافظه DRAM سودآور سامسونگ، همچنان پابرجا بود. با این حال این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد که اختلال در تولید در کارخانه آستین، پس از طوفان یخی تگزاس و قطعی برق در ماه فوریه به فروش کمتر آن ختم شده است. با این وجود، تقاضا برای انواع ابزار‌ها و به ویژه فروش بالای سری Galaxy S۲۱، سود بیشتری را در بخش الکترونیکی مصرفی نسبت به سه ماهه اول سال گذشته به همراه داشته است.

انتظار کاهش فروش سامسونگ در سه ماهه دوم سال 2021

در سه ماهه آینده، سامسونگ انتظار دارد با کاهش فروش گوشی‌های هوشمند و برخی از اجزای سازنده، با مشکلاتی در بحث فروش روبرو شود. در همین حال، بخش تجارت صفحه نمایش برای دستگاه‌هایی مانند تلفن همراه، دستگاه‌های تاشو قابل تبدیل، تبلت‌ها و لپ تاپ ها، بیشتر روی OLED‌ها تمرکز می‌کند.

سامسونگ در مورد شایعات مربوط به معامله OLED با ال جی برای سال آینده اظهار نظری نداشت، فقط اعلام کرد که روی فروش نمایشگر‌های فعلی Neo QLED و نمایشگر‌های Micro LED تمرکز خواهد کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظرات
رئیس کل دادگستری استان تهران اعلام کرد رای پرونده رمزارز جعلی «کینگ‌مانی» صادر شد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 27 فروردین 1403 ریزش بیت‌کوین ادامه دارد؟
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 25 فروردین 1403 ریزش اتریوم و بیت‌کوین
وبگردی