کد خبر: ۱۶۷۳۲
|
۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ | ۱۴:۳۰

بررسی کلی خودروی ۲۰۲۱Ioniq ۵ هیوندا

آیا خودروی الکتریکی Ioniq ۵ هیوندا برای رانندگی به همان اندازه که به نظر می‌رسد، خارق العاده است؟

به گزارش« نبض فناوری» به نقل از اتو کار، یک نگاه به خودرو Ioniq ۵ هیوندا این سوال را ایجاد خواهد کرد که چرا در این کراس اوور الکتریکی جدید، همه چیز آنطور که به نظر می‌رسد نیست؟ طراحی این خودرو خاص است، اما آنچه در زیر کاپوت قرار دارد چیز جذابی است. خودروی Ioniq ۵ با چهار چرخ محرک و با دو ظرفیت باتری عرضه خواهد شد.

مشخصات موتوری خودروی Ioniq ۵

خودروی Ioniq ۵ با قدرت ۳۰۲ اسب بخار با دو موتور (در هر محور یک موتور) در دسترس خریداران خود قرار خواهد گرفت. همچنین گزارش‌ها حاکی از این هستند که این خودرو می‌تواند سرعت ۰ تا ۶۲ مایل در ساعت (۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت) را در عرض ۵.۲ ثانیه طی کند. یک باتری ۷۲.۶ کیلووات ساعتی هم در این دستگاه وجود دارد که بردی حدود ۲۵۵ مایل را ارائه دهد. البته اگر محدوده پیمایش اولویت شما باشد، مدل RWD با نزدیک به ۳۰۰ مایل برد انتخاب خوبی است.

خودروی ۵Ioniq همچنین به همراه یک سیستم کمک راننده سطح ۲ (HDA ۲)، ارائه می‌شود. HDA ۲ به Ioniq ۵ اجازه می‌دهد تا با حداقل دخالت راننده در بزرگراه رانندگی کند و با فعال کردن سیگنال چرخش می‌تواند به طور خودکار مسیر را تغییر دهد.

ماه گذشته گزارشی منتشر شد که هیوندا تا همین اواخر یکی از خودروسازانی بود که کمتر تحت تأثیر کمبود تراشه قرار گرفت، بیشتر به این دلیل که ذخیره زیادی از تراشه‌ها را بر خلاف همتایان جهانی خود توانسته حفظ کند. هفته گذشته، شرکت هیوندا و شرکت جنرال موتورز هر دو اعلام کردند که تعلیق‌های تولید را در کارخانه‌های آمریکای شمالی برای هفته‌های آینده ادامه می‌دهند و یکی از چندین دلیل را کمبود تراشه عنوان کردند.


منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی