کد خبر: ۱۶۸۱۷
|
۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ | ۱۰:۰۰
سلسله تور های ویدئویی ایستگاه فضایی؛

نحوه شستن موها در فضا+فیلم

فضانوردان ایستگاه فضایی به دلیل کم بودن جاذبه برای شستن موهای خود در فضا با چالش هایی رو به رو هستند که در ادامه این روند را خواهید دید.

به گزارش «نبض فناوری»، ناسا و شرکای جهانی آن در حال آماده سازی برای جشن 20 سال زندگی مداوم انسان در فضا پس از اولین شب اقامت در ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) در نوامبر 2000 هستند. این سازه اعجاب مهندسی انسان در حال چرخش بالای زمین در ارتفاع حدود 250 مایلی است. تاکنون میزبان 240 نفر از 19 کشور و بیشتر اقامت فضانوردان حدود شش ماه بوده است. بنابراین اعضای خدمه واقعاً چگونه در ایستگاه مداری زندگی و کار می کنند؟ برای ارائه برخی از بینش ها، خبرنگار نبض فناوری بهترین فیلم های ساخته شده توسط خود فضانوردان طی 20 سال گذشته را جمع آوری کرده که بسیاری از جنبه های مختلف زندگی در ISS را برجسته می کند و به تدریج منتشر خواهد شد.

نبض فناوری در اینجا در مورد کوتاهی مو در فضا اطلاعاتی را ارائه داد؛ اما شستن آن چطور؟ فضانورد ناسا در ادامه دید جالبی در مورد این روند ارائه می دهد؛ که شامل استفاده از آب گرم، شامپو و استفاده از حوله برای کمک به خارج شدن آب از درون موها است. ممکن است تصور کنید که مدیریت موهای بلند در شرایط کم جاذبه امری تا حدودی سخت است؛ اما این فضانورد به وضوح آن را کنترل می کند.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
۱۵:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۳
چه جالب
0
0
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 28 اسفند 1403 پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین
برای پیروی از قوانین ترکیه؛ «تردز» در ترکیه تعطیل شد
رئیس کل دادگستری استان تهران اعلام کرد رای پرونده رمزارز جعلی «کینگ‌مانی» صادر شد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 27 فروردین 1403 ریزش بیت‌کوین ادامه دارد؟
وبگردی