کد خبر: ۱۶۹۱۷
|
۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ | ۱۳:۴۶

آزمایش جت‌پک توسط سربازان نیروی دریایی انگلیس

سربازان نیروی دریایی سلطنتی انگلیس از جت‌پک‌های "Gravity" در تمرینات آزمایشی سوار شدن به کشتی از قایق به شکل بسیار موفقیت‌آمیز استفاده کردند.

به گزارش« نبض فناوری»، به نقل از نیو اطلس، لباس‌های مخصوصی که انسان را در هوا معلق می‌کنند و به پرواز درمی‌آورند با نام جت‌پک، لباس جتی، تخته جتی و غیره ساخته می‌شوند و طیف جدیدی از وسایل پروازی دیوانه‌وار هستند.

بسیاری از افراد دوست دارند با آنها پرواز کنند، اما تعداد بسیار کمی پول کافی برای خرید یکی از آنها را دارند و البته بسیاری نمی‌توانند به این جت‌پک‌ها اعتماد کنند. بنابراین آنها کم و بیش در پروازهای نمایشی گیر کرده‌اند و احساس نمی‌شود که بتوانیم آنها را به زودی در خیابان و گوشه و کنار ببینیم.

اما پیشگامان این حوزه ساعت‌های بی‌شماری را صرف توسعه و اصلاح جت‌پک‌ها کرده‌اند و به شدت مشتاق بازگشت سرمایه خود هستند. از طرفی سازمان‌ها و نیروهای نظامی در سراسر جهان بودجه‌های زیادی دارند و به دنبال طیف گسترده‌ای از توانایی‌های مأموریتی هستند که استفاده از فناوری‌های نوین آن را برای آنها امکان‌پذیر می‌کند.

اکنون شرکتی به نام "گرویتی"(Gravity) اعلام کرده است که سه سرباز نیروی دریایی انگلیس در یک مانور از این جت‌پک‌ها برای سوار شدن به کشتی از قایق استفاده کرده‌اند و توانایی منحصر به فرد خود را در این امر نشان داده‌اند.

در این مانور، یک سرباز مجهز به جت‌پک از یک قایق بادی بلند می‌شود و روی عرشه یک کشتی جنگی متوسط فرود می‌آید و نردبان را می‌اندازد تا بقیه اعضای تیم از آن بالا بروند و سوار کشتی شوند.

این سربازان به خوبی قابلیت‌های خود و این جت‌پک‌ها را در انجام مانورهای هوایی و عقب و جلو رفتن لحظه‌ای و واکنش‌های فوری نشان می‌دهند.

شرکت "گرویتی" این مانور را بسیار موفق خواند و اعلام کرد که این پروازها با ۵ تا ۱۰ کیلوگرم سوخت جت بسیار قابل اشتعال انجام شده است.

البته این جت‌پک‌ها در میدان نبرد یک ضعف بزرگ دارند و آن اینکه دستان سربازها در هنگام استفاده از آنها اشغال است و باید حتما دسته‌های هدایت آن را در دست داشته باشند، بنابراین نمی‌توانند اسلحه به دست بگیرند و در حال پرواز از خود دفاع کنند.

این همان مشکلی است که "گرویتی" برای حل آن تلاش می‌کند. این شرکت با همکاری یک "جیمز بروتون" که متخصص رباتیک است، برای ایجاد یک سیستم شناسایی حرکت سر با قابلیت تعبیه روی شانه کار می‌کند که به سربازان جت‌پک پوش اجازه می‌دهد در حال پرواز با حرکت سر خود و نگاه کردن، هدف بگیرند و شلیک کنند.

اما آیا جت‌پک‌ها در نهایت به یک وسیله معمول برای نیروهای نظامی تبدیل می‌شوند؟ آنها مطمئناً قابلیت‌های منحصر به فردی را ارائه می‌دهند، اما خطرات و اشکالاتی نیز دارند.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
جایگزین باتری‌های لیتیوم یونی؛ باتری که در چند ثانیه شارژ می‌شود
وبگردی