کد خبر: ۱۶۹۷۴
|
۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ | ۱۴:۳۵

سرمایه گذاری تسلا روی باتری‌های برقی

شواهد نشان می‌دهند تسلا هفته‌ها قبل از رویداد روز باتری خود، یک حق ثبت اختراع باتری‌های برقی را خریداری کرده است.

به گزارش «نبض فناوری»، انگجت اعلام کرد، هنگامی که شرکت تسلا در ماه سپتامبر گذشته روز باتری خود را برگزار کرد، تغییرات مختلفی در تولید را ارائه داد که می‌تواند هزینه ساخت باتری EV را طی دو سال آینده به نصف کاهش دهد. به عنوان نمونه، دریو باگلینو (Drew Baglino)، معاون ارشد نیروگاه و مهندسی انرژی تسلا، گفت که این شرکت می‌تواند با استفاده مجدد از آب مورد نیاز برای تولید این قطعه، هزینه‌های تولید کاتد را بیش از ۷۵ درصد کاهش دهد. مطمئنا ماه‌ها بعد، ما شناخت بهتری از چگونگی دستیابی تسلا به فناوری روش‌های تولید آن داریم.

خرید یک شرکت برای حق ثبت اختراع فناوری آن از سوی تسلا

سوابق عمومی یافت شده نشان می‌دهد که یک شرکت کانادایی کوچک به نام Springpower International چندین برنامه ثبت اختراع را به تسلا فروخته است. این خودروساز این الگو‌ها را بیشتر از دو هفته قبل از روز باتری خریداری کرد. شواهد یافت شده نشان می‌دهد که ممکن است شرکت تسلا نه فقط حق ثبت اختراع این استارتاپ، بلکه احتمالا خود استارتاپ را به طور کامل خریداری کرده باشد.

سرمایه گذاری تسلا روی باتری‌های برقی

البته در شبکه اجتماعی لینکدین (LinkedIn)، چندین کارمند اسپرینگ پاور، از جمله برخی از کسانی که در برنامه‌های ثبت اختراع شرکت حضور داشته و هنوز در این شرکت خودروسازی کار می‌کنند، اما از این موضوع بی خبر هستند. البته چه تسلا صاحب اسپرینگ پاور باشد یا نه، به هر حال هر پولی که در این شرکت سرمایه گذاری کرده باشد به احتمال زیاد بازدهی بسیار خوبی خواهد داشت.

در روز باتری، ایلان ماسک گفت پیشرفت‌هایی که این شرکت داشته است، می‌تواند به اندازه‌ای کافی باشد که ظرف مدت سه سال فروش یک ماشین الکتریکی ۲۵۰۰۰ دلاری را آغاز کند.

اسناد نشان می‌دهد که این خودروساز ۳ دلار برای خرید و استفاده از هر باتری به اسپرینگ پاور پرداخت کرده است. البته در کل تسلا، سرمایه قابل توجهی برای خرید این استارتاپ و فناوری آن پرداخت کرده است.

منبع/ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
Prance of pershia
۲۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
برق پاک برق طبیعی
ازین برق استفاده کن رفیق
0
0
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 28 اسفند 1403 پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین
برای پیروی از قوانین ترکیه؛ «تردز» در ترکیه تعطیل شد
رئیس کل دادگستری استان تهران اعلام کرد رای پرونده رمزارز جعلی «کینگ‌مانی» صادر شد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 27 فروردین 1403 ریزش بیت‌کوین ادامه دارد؟
وبگردی