کد خبر: ۱۷۱۴۷
|
۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ | ۱۸:۴۰
شورای مرکزی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در پاسخ به تهران بیانیه صادر کرد

انرژی شواری مرکزی نصر کشور صرف رفع اختلاف نظرهای نمایندگان نصر تهران شده است

شورای مرکزی دور ششم سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در پاسخ به بیانه‌ روز گذشته (۲۰ اردیبهشت) نمایندگان شورای مرکزی تهران که از حضور در شورای مرکزی نصر کشور به دلیل تخلفات قانونی، انصراف داده بود، بیانیه‌ای صادر کرد. در این بیانیه آمده که شورای مرکزی دوره ششم با انرژی و مصمم فعالیت خود را آغاز کرده؛ اما متاسفانه انرژی و توان این شورا در ابتدا صرف موردی غیرمتعارف و پرداختن به رفع اختلاف نظرها و سوء‌تفاهم‌های نمایندگان نصر تهران در ترکیب شورای مرکزی شده است.

به گزارش «نبض فناوری»، این بیانیه در پاسخ به انتشار بیانیه تهران که در روزنامه فناوران منتشر شد، داده شده و تاکید شده که اختلاف نظرات و سوءتفاهمات باید درون صنف و خانواده حل و فصل شود. در این زمینه در بیانیه آمده است : «دوستان نصر تهران چه در موارد اخیر و چه در مشکلاتی که در حاشیه برگزاری هیات عمومی و برگزاری انتخابات هیات مدیره نصر تهران پیش آمده تاکید کرده‌ایم که مشکلات درون صنفی باید درون صنف برطرف شود و رسانه‌ای کردن مسائل و مشکلات درون صنفی حاصلی جز خدشه‌دار کردن اعتبار سازمان نخواهد داشت.»

این بیانیه که به امضای نظام‌الدین خوارزمی، رئیس شورای مرکزی نصر کشور رسیده است در واکنش به ادعای نمایندگان نصر تهران در شورای مرکزی مبنی بر تفاهم صورت گرفته برای انتخاب نماینده تهران در لیست منتخبان پیشنهادی به رئیس جمهوی گفته شده که چنین تفاهمی صورت نگرفته است. همچنین تاکید شده که منتخبان شوار که به رئیس جمهور پیشنهاد می‌شوند طی رای‌گیری مخفی در صحن شورای مرکزی انتخاب می‌شوند و انجام تفاهم در این خصوص بی معنی و نامتعارف است.

در بیانیه نصر تهران به اجرای ماده ۶۶ آیین‌نامه و تخطی از آن اشاره شده است. مطابق با ماده ۶۶ آیین نامه، در اولین نشست شورای مرکزی ۳ نفر از اعضای شورای به عنوان رئیس سازمان برای پیشنهادو و انتخاب یک نفر با حکم رئیس جمهوری برای سمت ریاست سازمان انتخاب می‌شوند. حال در بیانیه شورای مرکزی نصر کشور آمده است که عدم اجرای این بند در جلسات اول و دوم شورای مرکزی به دلیل رعایت قوانین بالادستی و متاثر از شرایط حاکم بر کشور (کرونا) بوده و برای تصمیم‌گیری در خصوص این موضوع در شرایط فورس ماژور، رای اعضای شورای مرکزی ملاک عمل قرار گرفت.

در این بیانیه تاکید شده که روش اجرای ماده ۶۶ براساس نظر اعضای شورای مرکزی است و قانون‌گذار روشی را به شورای مرکزی تحمیل نکرده است و شورا مختار است براساس نظر مصوب اعضاء در این خصوص اقدام کند.

در پایان این بیانیه هم اعلام شده که شورای مرکزی جدید معتقد است ارتقاء صنعت فناوری اطلاعات کشور مهمترین رسالت این سازمان مردم نهاد است که با وحدت، انسجام نصرهای استانی و همراهی کلیه اعضای سازمان نظام صنفی رایانه‌ای در سراسسرکشور میسر خواهد شد.

متن کامل بیانیه شورای مرکزی نصر کشور

 

منبع/ پیوست 

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی