کد خبر: ۱۷۱۶۳
|
۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ | ۱۴:۴۰

پس از کاهش 10 تا 15 درصدی قیمت‌ها؛ حالا بهترین فرصت برای خرید تلفن‌همراه است!

طبق اعلام رییس کمیسیون ساماندهی تنظیم بازار انجمن واردکنندگان تلفن همراه، تعطیلی بازار، افزایش واردات تلفن همراه به کشور و افت نرخ ارز موجب شده تا قیمت گوشی‌های تلفن همراه در بازار حدود 10 تا 15 درصد کاهش پیدا کند.

به گزارش «نبض فناوری»، دلایل مختلفی موجب شده تا از ابتدای اردیبهشت قیمت تلفن همراه در بازار کشور کاهش یابد، بخشی از این کاهش قیمت، به دلیل بسته بودن مغازه‌ها به خاطر شیوع ویروس کرونا در سراسر کشور بود.

همزمان با پایین آمدن کرکره مغازه‌ها، واردات کالا به کشور متوقف نشد و شرکت‌های وارد کننده در اواخر فروردین و ابتدای اردیبهشت، مقدار زیادی تلفن همراه وارد کشور کردند که موجب شد بازار از تلفن همراه اشباع شود.

حتی بر اساس بررسی‌های صورت گرفته، به تعداد کافی تلفن همراه در بازار وجود دارد و بازار تا دو ماه آینده کاملا تامین است.

از طرفی قیمت ارزی نیز در سال جدید روندی نزولی داشته و حالا به کانال 20 هزار تومان نزدیک شده است، به این ترتیب، شاهد افت قیمت 10 تا 15 درصدی در بازار تلفن همراه کشور هستیم.

مشکلات شرکت‌های واردکننده موبایل

رضا قربانی، رییس کمیسیون ساماندهی و تنظیم بازار انجمن واردکنندگان موبایل و لوازم جانبی، روز دوشنبه با بازگو کردن مشکلات واردکنندگان تلفن همراه، اعلام کرد: با تصویب مجلس قرار شد تا دلار ETS (میانگین قیمت دلار در سه روز آخر) مبنای دریافت تعرفه دلار گمرکی، ارزش افزوده و سود بازرگانی باشد. این قانون تصویب شده اما به اجرا در نیامده است.

وی ادامه داد: گمرک می‌تواند در آینده مابه‌التفاوت دریافت کند، به همین دلیل حالا این احتمال وجود دارد که گمرک در آینده حق ورودی را چند برابر ارزش واقعی دریافت کند. از طرفی واردکنندگان موبایل به دلیل مصوبه‌ای که اجرا نشده، نمی‌توانند مابه‌التفاوت را در قیمت تمام شده محاسبه کنند. باید تکلیف تعرفه گمرک با دلار ETS معین شود تا شرکت‌های وارد کننده از بلاتکلیفی بیرون بیایند.

رئیس کمیسیون ساماندهی و تنظیم ‌بازار انجمن واردکنندگان تلفن همراه در خصوص کاهش قیمت تلفن همراه در بازار افزود: قیمت تلفن همراه با نرخ ارز تعیین می‌شود و با افت قیمت دلار، قیمت تلفن همراه نیز کاهش پیدا می‌کند.

حالا زمان مناسبی برای خرید تلفن همراه است

وی ادامه داد: اگر کسی قصد خرید تلفن همراه را دارد، حالا زمان مناسبی است، زیرا حتی قیمت جهانی گوشی‌های پرچمدار سامسونگ و شیائومی در این مدت 10 تا 15 درصد کاهش پیدا کرده است. به عنوان مثال گوشی می 10 تی پرو شیائومی سه هفته قبل با قیمت 16 میلیون و 300 هزار تومان به فروش می‌رسید ولی حالا به 13 میلیون و 300 هزار تومان رسیده است.

منبع/ آی‌تی‌رسان

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی