کد خبر: ۱۷۱۹۷
|
۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ | ۱۴:۲۰

دومین فراخوان ب‌ام‌و برای M3 در سال ۲۰۲۱ به علت نقص در سیستم‌های ایمنی

ب‌ام‌و برای دومین بار در سال ۲۰۲۱ برای نسل جدید M3 در آمریکای شمالی فراخوان صادر کرد. این فراخوان، مدل‌های دیگری مثل ۳۳۰i، ۳۳۰i xDrive، M340i و ۳۳۰e xDrive را در برگرفته و طبق پیش‌بینی‌ها فقط ۱۲ خودرو مشمول آن می‌شوند.

به گزارش «نبض فناوری»، بر اساس اسناد رسمی منتشر شده از سوی سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌های آمریکا (موسوم به NHTS)، کمربند ایمنی صندلی‌های جلو در مدل‌های مشمول فراخوان احتمالا سفتی لازم را ندارند، به همین جهت در صورت وقوع تصادف، راننده و سرنشین کناری در معرض خطر قرار می‌گیرند. فراخوان قبلی این خودرو نیز به دلیل نقص احتمالی در سیستم ترمز روی داده بود.

دومین فراخوان ب‌ام‌و برای M3 در سال ۲۰۲۱ به علت نقص در سیستم‌های ایمنی

به گفته ب‌ام‌و پس از مراجعه مدل‌های مشمول به نمایندگی‌های رسمی، تکنسین‌های کمپانی وظیفه دارند نحوه اتصال کمربندها را به طور دقیق بررسی کنند. چنانچه نیاز به تعویض هر کدام از قطعات باشد، این کار رایگان و بدون دریافت هیچگونه هزینه اضافی انجام خواهد شد.

دومین فراخوان ب‌ام‌و برای M3 در سال ۲۰۲۱ به علت نقص در سیستم‌های ایمنی

در فوریه گذشته، باواریایی‌ها بخاطر نقص در جوشکاری برخی اجزای مجموعه که ممکن بود در عملکرد سیستم ترمز اختلال ایجاد کند، برای M3 و M4 فراخوان داده بودند

مالکین مدل‌های مشمول فراخوان جدید ب‌ام‌و از روز ۲۱ ژوئن (۳۱ خرداد) و از طریق ارسال ایمیل در جریان قرار گرفته و دستورالعمل‌هایی را برای انتقال خودروی خود به نمایندگی‌های رسمی دریافت خواهند کرد. هماهنگی‌های لازم با نمایندگی‌ها هم ماه گذشته انجام شده و از تاریخ فوق فرایندهای مربوط به اجرای فراخوان آغاز خواهد شد.

دومین فراخوان ب‌ام‌و برای M3 در سال ۲۰۲۱ به علت نقص در سیستم‌های ایمنی

بد نیست اشاره کنیم مدل ۲۰۲۱ از ب‌ام‌و M3 در ایالات متحده قیمت پایه‌ای برابر با ۶۹,۹۰۰ دلار دارد. نیروبخش این سدان آتشین آلمانی یک موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربو است که می‌تواند ۴۷۳ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. نیروی تولیدی این موتور قدرتمند از طریق گیربکس شش سرعته دستی به سمت هر چهار چرخ هدایت می‌شود.

قیمت نسخه هیجان‌انگیزتر کامپتیشن (Competition) هم از ۷۲,۸۰۰ دلار شروع می‌شود. این نسخه قوی‌تر بوده و موتور مذکور در آن توانایی تولید ۵۰۳ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور را دارد.

منبع/ دیجیاتو 

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 28 اسفند 1403 پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین
برای پیروی از قوانین ترکیه؛ «تردز» در ترکیه تعطیل شد
وبگردی