کد خبر: ۱۷۲۰۸
|
۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ | ۰۸:۰۰
توسط یک شرکت دانش‌بنیان؛

دستگاهی که با فناوری پلاسمای سرد هوا را تصفیه می‌کند

مدیرعامل شرکت پویا فناوران یسان، از بومی سازی دستگاه تصفیه و ضدعفونی‌کننده هوا بر پایه پلاسمای سرد خبر داد و گفت: این دستگاه‌ها دارای گرید پزشکی و مجوز وزارت بهداشت را دارند. می‌توان گفت بالای ۹۰ درصد اثر بخشی روی باکتری و ویروس را دارد.

فرشته سادات طباطبایی مدیرعامل و هم بنیان گذار شرکت پویا فناوران یسان، در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری» با اشاره به اینکه این شرکت در زمینه توسعه کمی و کیفی فناوری پلاسمای سرد و نیز دستگاه‌های ضدعفونی و تصفیه کننده هوا فعالیت می‌کند، اظهار کرد: متخصصانی که در این شرکت همکاری می‌کنند حدود ۱۰ الی ۱۵ تخصص فناورانه دارند و این شرکت حدود یکسال است که به صورت رسمی فعالیت خود را در این حوزه شروع کرده است.

وی تصریح کرد: هدف اصلی ما تولید و تجهیزات پیشرفته و فناوری پلاسمای سرد در صنایع مختلف است با توجه به زمان تاسیس شرکت و فشاری که بخاطر کرونا روی کشور بود ما تصمیم گرفتیم که اولین حوزه فعالیت خود را به بخش صنعت بهداشت و درمان اختصاص دهیم، بنابراین با بررسی‌هایی که انجام داده بودیم، متوجه شدیم که دستگاه‌هایی در دنیا وجود دارد که این دستگاه‌ها با فناوری پلاسمای سرد تصفیه هوا انجام می‌کنند و این محصولات علاوه بر منطق تجاری، منطق فنی نیز داشت و چیزی نبود که ما برای اولین بار این محصول را در کشور تولید کنیم.

دستگاهی که با فناوری پلاسمای سرد هوا را تصفیه می‌کند

طباطبایی ادامه داد: نمونه‌های مشابه آمریکایی، آلمانی، ژاپنی را مورد مطالعه و بررسی قرار داریم تا اینکه توانستیم این دستگاه‌ها را بومی سازی کنیم. در حال حاضر پنج مدل محصول تولید می‌شود. سه مدل دستگاه (تهویه، تصفیه و ضدعفونی کننده) وجود دارد که تهویه همان فن‌هایی هستند که هوا را جابجا می‌کنند مثل پنکه که در سوله‌های بزرگ کاربرد دارد. تصفیه زمانی اتفاق می‌افتد که ذرات جذب یک غشایی شود مثل فیلترها؛ و دستگاه ضدعفونی زمانی است که ذرات حذف می‌شوند؛ بنابراین دستگاه‌های یسان تصفیه و ضدعفونی کننده هوا را انجام می‌دهند. در نهایت این دستگاه‌ها بالاترین سطح ممکن را در سطح هواسازی انجام می‌دهند. این دستگاه‌ها دارای گرید پزشکی و مجوز وزارت بهداشت را دارند. می‌توان گفت بالای ۹۰ درصد اثر بخشی روی باکتری و ویروس را دارد.

دستگاهی که با فناوری پلاسمای سرد هوا را تصفیه می‌کند

بنیانگذار شرکت پویا فناوران یسان یادآور شد: فناوری پلاسمای سرد در دستگاه ضدعفونی و تصفیه کننده هوای ایروسان برای غیرفعال کردن طیف گسترده‌ای از آلاینده‌ها از جمله آلاینده‌های میکروبیولوژیکی، آلاینده‌های باکتریایی هوا، ویروس‌ها و هاگ‌های قارچی، دود و انواع ترکیبات آلی فرار، در طیف گسترده‌ای از موقعیت ها، مورد استفاده قرار می‌گیرد، تا کیفیت هوا بهبود یابد.

وی تأکید کرد: دستگاه تصفیه و ضدعفونی‌کننده هوا ایروسان (AiroSun) به‌منظور استفاده در منازل مسکونی، کلینیک و بیمارستان، فضا‌های کاری و نیمه‌صنعتی، ایستگاه، شعب بانک‌ها و سایر محیط‌های مسقف تا مساحت ۷۰ متر مربع، کاربرد دارد.

مدیرعامل این شرکت اضافه کرد: این دستگاه قابلیت حمل آسان، کاربری مطلوب و امکانات مناسب جهت انجام فرآیند مورد نظر را دارد. میزان صدای تولیدی کمتر از ۷۰ دسیبل و میزان آلایندگی در حد استاندارد و همچنین میزان پالایش هوا و حذف کلیه میکروب‌ها، اعم از باکتری، قارچ و ویروس را با بازدهی بالاتر از ۹۹ درصد دارا است.

طباطبایی گفت: برخلاف تصورمان جامعه پزشکی و بیمارستان‌ها کمترین مخاطبین فروش ما بودند در حالیکه ما این دستگاه‌ها را بخاطر کمک به بیمارستان‌ها تولید کردیم؛ متاسفانه در کشور ما باورپذیری مسئولان خیلی پایین است تا به امروز هنوز یک بیمارستان دولتی حاضر نشده است که از تولیدات ما استفاده کند. صرفا این تجهیزات را به کلینک‌های خصوصی و مطب‌ها فروختیم.

دستگاهی که با فناوری پلاسمای سرد هوا را تصفیه می‌کند

مدیرعامل شرکت پویا فناوران یسان با بیان اینکه در سال گذشته حدود ۶۰۰ دستگاه را تولید کردیم، افزود: پیش بینی می‌کنیم تا پایان سالجاری حدود هزار دستگاه را تولید کنیم.

وی تصریح کرد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ستاد ویژه توسعه فناوری نانو و صندوق نوآوری و شکوفایی علاوه برحمایت مالی از دستگاه‌های تولیدی این شرکت خریداری کردند. در تصفیه هوا با تولید ۶ محصول متنوع سبد محصولات تولیدی ما تکمیل شده است.

طباطبایی خاطرنشان کرد: شرکت پویا فناوران یسان در زمره شرکت‌های دانش‌بنیان به ثبت رسیده است و دستگاه‌های ضدعفونی و تصفیه کننده هوای ایروسان دارای گواهینامه ارتباط با فناوری نانو از ستاد ویژه توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جهوری است.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 28 اسفند 1403 پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین
برای پیروی از قوانین ترکیه؛ «تردز» در ترکیه تعطیل شد
وبگردی