کد خبر: ۱۷۲۰۹
|
۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ | ۱۳:۰۰

خالق ارزدیجیتال فلو کیست؟/ امکان ارتقای قراردادهای هوشمند با فلو بلاکچین

فلو (Flow) یک بلاکچین سریع، غیرمتمرکز و سازگار با توسعه است که به عنوان پایه‌ای برای نسل جدیدی از بازی‌ها، برنامه‌ها، و دارایی‌های دیجیتالی که به آن‌ها نیرو می‌دهد، طراحی شده است. Flow تنها بلاکچین یک لایه است که در اصل توسط تیمی ایجاد شده است که به طور مداوم تجارب زیادی در مورد بلاکچین ارائه داده است.‌

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» اگر قصد سرمایه گذاری در بستر ارز‌های دیجیتال را دارید نیاز است تا در ابتدا شناختی در ارتباط با آن‌ها پیدا کنید. فلو بلاک چینی است که برای اجرای NFT‌های کلکسیونی و بازی‌های رمزنگاری ساخته شده‌است. فلو یک بلاک چین مبتنی بر الگوریتم اثبات سهام است که توسط دپر لبز و برای ان بی‌ای شات توسعه داده شده است.

هنگامی‌که بازی کریپتو کیتیز در سال ۲۰۱۷ بلاک چین اتریوم را مسدود کرد، منجر به توسعه بلاک چین فلو به عنوان یک گزینه جایگزین شد.

فلو (Flow) یک بلاکچین سریع، غیرمتمرکز و سازگار با توسعه است که به عنوان پایه‌ای برای نسل جدیدی از بازی‌ها، برنامه‌ها، و دارایی‌های دیجیتالی که به آن‌ها نیرو می‌دهد، طراحی شده است. Flow تنها بلاکچین یک لایه است که در اصل توسط تیمی ایجاد شده است که به طور مداوم تجارب زیادی در مورد بلاکچین ارائه داده است.‌

خالق ارزدیجیتال فلو کیست؟/ امکان ارتقای قراردادهای هوشمند با فلو بلاکچین

می‌توان گفت؛ Flow بلاکچینی است که هدف از ارائه آن مقیاس پذیری بالا است. توسعه دهندگان برتر و برخی از بزرگترین برند‌های جهان در حال حاضر بر روی فلو کار می‌کنند و تجربه‌های کاملا جدیدی را با محتوای سطح بالا امکان پذیر می‌کنند.

این یک بلاکچین سریع و سازگار با توسعه دهنده است که برای ایجاد پایه‌ای برای نسل بعدی dApps، بازی‌ها، دارایی‌های دیجیتال و توکن‌های غیرقابل استفاده طراحی شده است. این مسئله مقیاس پذیری را بدون محدودیت حل می‌کند و از ساختار منحصر به فردی استفاده می‌کند که به شما امکان می‌دهد پیشرفت‌های عظیمی در سرعت و توان داشته باشد.

با استفاده از فلو بلک چین، توسعه دهندگان در ساخت مشاغل جدید و منحصر به فرد و مجهز به رمزنگاری و برنامه‌های dApp آزاد هستند. برنامه‌های کاربردی Flow همچنین به مصرف کننده امکان می‌دهد تا بر داده‌های خود کنترل داشته باشد، که به آن‌ها امکان می‌دهد نشانه‌های غیرقابل اشتعالی ایجاد کنند که در بازار‌های آزاد در سراسر جهان قابل معامله باشد. همچنین ایجاد اقتصاد‌های کاملاً جدید باز که متعلق به کاربر هستند را مجاز می‌داند. این بدان معنی است که مقدار موجود در سیستم توسط کاربران نیز ایجاد می‌شود.

معرفی ارز دیجیتال فلو (FLOW)

 

خالق ارزدیجیتال فلو کیست؟/ امکان ارتقای قراردادهای هوشمند با فلو بلاکچینشرکت دپر لبز (Dapper Lab) و مدیرعامل آن رهام قره گوزلو (Roham Gharegozlou)، سازنده ارز دیجیتال فلو (Flow) هستند. طبق گفته تیم توسعه‌دهنده این ارز دیجیتال، پلتفرم فلو می‌تواند گستره عظیمی از امکانات را برای کاربران شبکه و دارندگان توکن فلو که علاقه‌مند به خرید اشتراک و عضویت در شبکه هستند، فراهم کند.

این پلتفرم به کاربران اجازه می‌دهد تا با کیف پول‌های نرم‌افزاری مانند بلاکتو یا با کیف پول‌های سخت‌افزاری مانند لجر، به هر میزانی که می‌خواهند حساب کاربری ساخته و آن را مدیریت کنند. سهامداران می‌توانند از شبکه فلو به‌منظور مدیریت توکن‌های FLOW بهره برده یا از آن برای سرمایه‌گذاری به‌منظور کسب نود‌های جدیدتر استفاده کنند.

در اصل آزمایشگاه‌های Dapper خالق اصلی بلاکچین Flow و همچنین Dapper، CryptoKitties و NBA Top Shot بودند. آزمایشگاه Dapper که در سال ۲۰۱۸ تاسیس شده است، از فناوری بلاکچین استفاده می‌کند تا اشکال جدیدی از تعامل دیجیتال را به کاربران در سراسر جهان ارائه دهد.

Roham Gharegozlu، Dieter Shirley و Mikhael Naayem تیم بنیان گذار این رمز ارز می‌باشند که فلو را به عنوان بستری برای بازی‌های مبتنی بر بلاکچین و مجموعه‌های دیجیتالی جمع آوری کرد. آزمایشگاه Dapper از فلو در سال ۲۰۱۹ رونمایی کرد.

خالق ارزدیجیتال فلو کیست؟/ امکان ارتقای قراردادهای هوشمند با فلو بلاکچین

برنامه‌های مجهز به بلاکچین می‌توانند طرفداران را با برند‌های مورد علاقه خود نزدیک کنند و به مردم سهم واقعی در جوامعی که در آن شرکت می‌کنند بدهند و روش‌های جدیدی را برای مصرف کنندگان ایجاد کنند.
فلو چگونه کار می‌کند؟فلو از یک الگوریتم اثبات سهام استفاده می‌کند که در آن اعتبارسنج‌ها برای مشارکت در شبکه، باید تعداد مشخصی از توکن‌های فلو را سهام گذاری یا استیکینگ کنند. اما فرایند اعبارسنجی فلو با سایر بلاک چین‌ها متفاوت است. زیرا فلو وظایف مرتبط با اعتبارسنجی را میان چهار نوع گره جداگانه تقسیم می‌کند:

اجماع، تأیید، اجرا و جمع‌آوری. در این بلاک چین، برای اعتبارسنجی هر معامله باید هر چهار نوع گره شرکت داشته باشند.

دپر لبز معتقد است که فرایند تقسیم کارها، پردازش تراکنش‌ها را نسبت به بلاک چین‌های رقیب کارآمدتر می‌کند. این روش یک گزینه‌ی جایگزین برای شاردینگ است. بعلاوه در بلاک چین فلو نیازی به توزیع نیاز‌های ذخیره‌سازی و محاسباتی در میان چندین گره نیست.

فلو همچنین امکان ارتقای قرارداد‌های هوشمند را ارائه می‌دهد. بدین معنی که در این بلاک چین، قرارداد‌های هوشمندی که در نسخه بتا مستقر می‌شوند را می‌تواند قبل از نهایی شدن، بهبود داده و در صورت نیاز اصلاح کند.

اقتصاد توکن Flow

خالق ارزدیجیتال فلو کیست؟/ امکان ارتقای قراردادهای هوشمند با فلو بلاکچین

توسعه دهندگان Flow، اقتصاد توکن را به گونه‌ای ساختند که انگیزه کافی برای جذب اعتبار سنج‌های با کیفیت بالا وجود داشته باشد، در حالی که تورم را نیز به حداقل برسانند. این جهت برای اطمینان از عدم تأثیر منفی بر نرخ تورم بیش از حد بر مصرف کنندگان dApps در اکوسیستم Flow اتخاذ شده است. انتظار می‌رود اولین سال انباشتگی در فلو بیشترین پاداش سهام را داشته باشد، زیرا سایر بخش‌های اکوسیستم هنوز در حال توسعه و بلوغ هستند.

ویژگی‌های ارز دیجیتال فلو (Flow)

بلاک چین Flow به‌منظور بهبود صنعت توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) ساخته‌شده است. توکن فلو درفروش عمومی خود توانست سرمایه‌ای نزدیک به ۱۸ میلیون دلار جمع‌آوری کند. توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT)، به توکن‌هایی گفته می‌شوند که نمی‌توانند به‌طور مستقیم با سایر توکن‌ها جایگزین شوند. این توکن‌ها با ارز‌های دیجیتالی مانند بیت کوین که قابلیت تعویض شدن دارند، متفاوت هستند. دلیل این امر آن است که این توکن‌ها اطلاعات شناسایی ثبت شده‌ای دارند که در داخل قرارداد‌های هوشمند آن‌ها است.

معمولاً NFT‌ها به یک دارایی خاص مثل یک آیتم درون بازی یا یک قطعه هنری مرتبط هستند. رمزارز اتریوم بر بازار NFT مسلط است، اما کارمزد‌های بالا و سرعت پائین تراکنش‌های آن، این بازار را تحت تأثیر قرار داده است. بلاک چین فلو برای رفع مشکل اتریوم وارد بازار شده و از همان ابتدای راه‌اندازی بسیار مورد استقبال واقع شد. این بلاک چین از ابزاری به نام فلو پورت (Flow Port) استفاده می‌کند که به دارندگان دارایی‌های دیجیتال و توکن‌ها فلو امکان نگهداری، مدیریت و سپردن کنترل دارایی‌های خود به دیگران را می‌دهد. بلاک چین فلو توسط توسعه‌دهندگان بازی‌های NBA تاپ‌شات (NBA Topshot) و کریپتوکیتیز (Cryptokitties) در شرکت دپر لبز ساخته‌شده است.

آینده ارز دیجیتال فلو (Flow)

بازار حوزه توکن‌های غیرقابل تعویض مانند فلو همچنان داغ است، به‌طوری‌که یک هنرمند دیجیتال قدیمی و مشهور به نام بن مارو (Ben Mauro)، با منتشر کردن کار‌های خود در بازار «VIV۳»، توانست حدود ۲ میلیون دلار در بلاک چین فلو درآمد کسب کند. نکته جالب اینجا است که کار‌های هنری او فقط در عرضه ۷ دقیقه فروخته شدند. علاوه بر این بازار اوپن (OpenSea) که یکی از بزرگ‌ترین بازار‌های توکن‌های غیرقابل تعویض شناخته می‌شود، اعلام کرده که به‌زودی از بلاک چین فلو استفاده می‌کند. هدف از استفاده این بلاک چین، راه‌اندازی یک اقتصاد آزاد برای ارز‌های دیجیتال کلکسیونی عنوان‌شده است.

خالق ارزدیجیتال فلو کیست؟/ امکان ارتقای قراردادهای هوشمند با فلو بلاکچین

Flow برای ایجاد زنجیره بلوکی سریعتر با توان عملیاتی بالاتر و ایمنی بهتر برای قرارداد‌های هوشمند خود از طریق عدم خرد کردن طراحی شده است. تاکنون به نظر می‌رسد که تیم توسعه در انجام همه این وظایف موفق بوده است. ساختار مورد استفاده توسط Flow ممکن است فقط Trilemma را حل کند.

این پروژه همچنین در اضافه کردن شرکای خود بسیار موفق بوده است و اولین پروژه ساخته شده روی فلو – NBA Top Shots – به طرز باورنکردنی‌ای محبوب شده است، زیرا تقاضا برای NFT در اوایل سال ۲۰۲۱ از یک مرحله رشد عظیم عبور می‌کند. بعداً به اکوسیستم اضافه خواهد شد از UFC و از دکتر سوئس آمده اند. علاوه بر این، پروژه‌های گروه موسیقی Ubisoft و Warner می‌توانند نتایج شگفت انگیزی را که قبلا از عکس‌های برتر NBA دیده شده است، پشت سر بگذارند.

نشانه Flow به همان اندازه NF Top Shots NBA سودآور بوده است، که نشانگر میزان محبوبیت و سودآوری این شبکه در آینده است.

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی