کد خبر: ۱۷۲۱۴
|
۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ | ۱۱:۰۰

ویژگی پشتیبان رمزگذاری شده در بروز رسانی جدید WhatsApp

پیامرسان واتساپ در به روز رسانی جدید خود ویژگی رمزگذاری را به کاربران ارائه می کند.

به گزارش« نبض فناوری» به نقل از فون آرنا؛ با تغییر سیاست‌های اخیر تنظیمات حریم خصوصی پیامرسان واتساپ، کاربران در سراسر دنیا شروع به بازگشت به این برنامه پیامرسان محبوب کرده اند. با این حال، واتساپ تصمیم خود را در مورد آن سیاست عوض کرده و به نظر می‌رسد که در تلاش است حتی بیشتر ویژگی‌های مربوط به حریم خصوصی را به کاربران خود ارائه دهد.

ویژگی پشتیبان گیری رمزگذاری شده

همانطور که توسط WABetaInfo گزارش شده، یک نسخه بتا از پیامرسان واتساپ به کاربران یک ویژگی مخفی را می‌دهد که اجازه رمزگذاری پشتیبان‌های ذخیره شده در Google Drive را به آن‌ها می‌دهد. کاربران می‌توانند از محتوا‌های پشتیبانی شده خود حتی تصاویر، با رمز عبور محافظت کنند و طبق گزارشات، این ویژگی در حال حاضر برای برخی از کاربران در دسترس است و تا چند روز دیگر برای همه کاربران واتساپ در تلفن‌های اندرویدی در دسترس باشد.

ویژگی پشتیبان رمزگذاری شده در به روز رسانی جدید WhatsApp

همانطور که قبلاً گفته شد این ویژگی در دست توسعه است، بنابراین برای عموم کاربران در دسترس نیست، اما WABetaInfo اظهار داشت که این ویژگی در به روزرسانی آینده پیامرسان واتساپ ارائه می‌شود. گذر واژه پشتیبان کاربر را در حالی که در Google Drive است از دسترسی غیرمجاز محافظت می‌کند، بنابراین کاربر می‌تواند با خیال راحت و اطمینان خاطر داده‌ها، پیام‌ها و تصاویر حساس را کاملاً رمزگذاری شده و از دید کاربران مخرب پنهان کند.

گفتنی است که هنوز هیچ اطلاعاتی درباره زمان ارائه این ویژگی در اینترنت و اخبار منتشر نشده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی