کد خبر: ۱۷۲۱۸
|
۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ | ۱۳:۰۰

اغراق ایلان ماسک درباره ویژگی‌های سیستم خودران تسلا

تسلا اعتراف کرد که ایلان ماسک در مورد "خودرانگی کامل" اغراق کرده است.

به گزارش« نبض فناوری» به نقل از ورج، مدیر نرم افزار اتوپایلوت (Autopilot) شرکت تسلا به دپارتمان وسایل نقلیه موتوری کالیفرنیا گفت که ایلون ماسک مدیر عامل تسلا، توانایی‌های سیستم پیشرفته کمک راننده این شرکت را بیش از حد بیان کرده است. این اظهار نظر از یک یادداشت منتشر شده در گروه شفافیت حقوقی PlainSite منتشر شده است که اسناد را از یک درخواست سوابق عمومی به دست آورده است.

این آخرین افشاگری در مورد فاصله بین گفته‌های ماسک در مورد خودرانگی و آنچه این ویژگی راننده خودکار در واقع می‌تواند انجام دهد بود. این اظهار نظر همزمان با سقوط یک وسیله نقلیه بدون سرنشین تسلا در تگزاس است، که باعث کشته شدن دو نفر و افزایش نظارت شده است.

توئیت ایلان ماسک با مهندسی واقعی مطابقت ندارد

اداره وسایل نقلیه موتوری کالیفرنیا (California DMV) در یادداشتی درباره تماس کنفرانسی با نمایندگان تسلا در ۹ مارس که در آن مدیر نرم افزاری اتوپایلوت CJ Moore هم حضور داشت، نوشت: توییت ایلان ماسک با واقعیت مهندسی مطابق با CJ مطابقت ندارد. تسلا در حال حاضر در سطح ۲ است. (فناوری سطح ۲ به یک سیستم رانندگی نیمه اتوماتیک اشاره دارد که مستلزم نظارت یک راننده انسانی است.)

اغراق ایلان ماسک درباره ویژگی‌های سیستم خودران تسلا

در یک تماس تجاری در ماه ژانویه، ماسک به سرمایه گذاران گفت که بسیار مطمئن است که ماشین ها، امسال قادر به رانندگی با اطمینان بیشتری نسبت به نیروی انسانی هستند.

در اکتبر سال گذشته، تسلا در برنامه دسترسی زودهنگام، محصول جدید خود را با نام "خودران کامل" بتا (Full Self-Driving یا FSD) معرفی کرد. این بروزرسانی رانندگان را قادر می‌سازد تا با سیستم کمک راننده خودکار و خودران، به خیابان‌های شهر و جاده‌های محلی دسترسی پیدا کنند. از برنامه دسترسی زودرس به عنوان یک سکوی آزمایش برای کمک به رفع اشکالات نرم افزاری استفاده می‌شو

منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی