کد خبر: ۱۷۲۶۰
|
۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ | ۱۴:۳۰

توسعه کشت و صنعت گیاهان دارویی در یکی از شرکت‌های دانش بنیان

مدیر عامل یکی از شرکت‌های داروسازی با اشاره به راه اندازی واحد کشت گیاهان دارویی گفت: در شرایط تحریم برخی از شرکت‌های این حوزه اقدام به خرید این محصولات از این شرکت کردند.

به گزارش« نبض فناوری» لاله حجازی، مدیر عامل این شرکت دانش بنیان داروسازی بر مبنای گیاهان دارویی در بازدید آیت‌الله عباسعلی سلیمانی از این شرکت گفت: این شرکت جزو نخستین شرکت‌های داروسازی حوزه گیاهان دارویی دارای مجوز درکشور است و دانش بنیانی آن احراز شده است.

وی تاکید کرد: این شرکت دانش بنیان از دانش طب قدیم با بهره گیری از ابزار و دانش جدید محصولاتی با فرمولاسیون طب سنتی تولید می‌کند که باعث احیای این طب در کشور شده است.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان ادامه داد: باعث افتخار است که اولین فرمول طب سنتی که در کشور ثبت شد، مربوط به شربت اشتها آور باریج در سال ۱۳۸۶ بوده است، هم اکنون نیز مرکز تحقیقات این شرکت پروژه‌های بالینی زیادی را در سطح کشور انجام می‌دهد.

وی اظهار کرد: نخستین شرکت زیر مجموعه ما در سال ۱۳۶۴ کارش را با کشت گیاهان دارویی، روغن‌کشی، اسانس‌گیری و تهیه پودرگیاه آغاز کرد و در حال حاضر با افزایش تحریم‌ها برخی شرکت‌های تولیدکننده گیاهان دارویی، مواد اولیه را از این شرکت داروسازی تهیه می‌کنند.

در این مراسم آیت الله عباسعلی سلیمانی امام جمعه کاشان تولید را از جمله ضرورت‌های مهم کشور دانست و افزود: نامگذاری امسال با عنوان «تولید؛ پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» توسط رهبر فرزانه انقلاب، تدبیری هوشمندانه بوده است و این مهم نشانگر دغدغه و نگاه آسیب‌شناسانه ایشان به مسائل اقتصادی کشور است.

وی در خصوص صادرات محصولات این شرکت به کشورهای مختلف جهان و از جمله چین نیز گفت: این مهم بیانگر رشد علمی و برخورداری این شرکت از نیروهای کارآمد و توانمند است.

آیت‌الله سلیمانی با ابراز خرسندی از جایگاه این شرکت در داخل و خارج از کشور ، یادآور شد: به برکت انقلاب اسلامی، ایران بدون هیچ واهمه‌ای به سمت پیشرفت و توسعه در جهان گام برمی‌دارد که البته این مهم نیازمند همت و تلاش‌ مضاعف برای برطرف کردن مشکلات و موانع تولید در کشور است.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 28 اسفند 1403 پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین
وبگردی