کد خبر: ۱۷۲۸۹
|
۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ | ۱۲:۰۰

"استارلینک‌" بیست هفتم به همراه ۲ مهمان به مدار رفت

موشک فالکون۹ شرکت اسپیس‌ایکس(SpaceX) مجموعه‌ی دیگری از ماهواره‌های استارلینک(Starlink) را به همراه دو ماهواره‌ی دیگر در غروب روز شنبه ۱۵ مه(۲۵ اردیبهشت) به مدار فرستاد و سپس بر روی سکویی در اقیانوس فرود آمد.

به گزارش« نبض فناوری» به نقل از اسپیس، موشک قدیمی فالکون۹ از مجتمع پرتاب ۳۹ پایگاه فضایی کندی ناسا در فلوریدا در ساعت ۶:۵۶ بعدازظهر به وقت منطقه زمانی شرقی(۳:۲۶ صبح به وقت تهران) به سمت مدار پرتاب شد. این پانزدهمین پرتاب شرکت اسپیس‌ایکس در سال جاری و هشتمین پرواز این موشک فالکون۹ بود.

تقریبا ۹ دقیقه بعد از بلند شدن بخش اول موشک به زمین بازگشت و روی سکوی شناور "Of Course I Still Love You" با موفقیت فرود آمد. دوربینی که روی موشک قرار داشت این لحظه را ثبت کرده است.

این پرتاب که استارلینک ۲۷ نام دارد کمی متفاوت بود زیرا اسپیس‌ایکس این بار دو محموله برای مشتری‌های خود نیز به مدار فرستاد. یک ماهواره‌ی نانو برای شرکت "Tyvak" و یک ماهواره‌ی راداری برای شرکت "Capella Space".

استارلینک اکنون بیش از ۱۶۰۰ ماهواره در مدار دارد و بیش از ۵۰۰ هزار کاربر در وب‌سایت آن ثبت نام کرده‌اند.

یکی دیگر از موشک‌های اسپیس‌ایکس به نام "B۱۰۵۱" توانست ۱۰ پرواز موفق داشته باشد و رکوردشکنی کند. اما ماسک معتقد است که این عدد خاصی نیست. اسپیس‌ایکس موشک‌های چندبار مصرف را برای محموله‌های خود استفاده می‌کند و موشک‌های جدید را برای مشتریان نگه می‌دارد.

اسپیس‌ایکس به تازگی کشتی جدیدی به‌ نام "Shelia Bordelon" به تجهیزات بازیابی‌اش اضافه کرده است.
منبع: ایسنا

ارسال نظرات
به دلیل نگرانی از ایمنی داده‌ها؛ هلند استفاده از فیس‌بوک را ممنوع می‌کند
وبگردی