کد خبر: ۱۷۳۷۶
|
۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ | ۱۵:۵۷
ستاری:

اقتصاد دانش‌بنیان اقتصاد دودزا نیست/ اولویت دولت باید سرمایه‌گذاری روی نخبگان و جوانان باشد

معاون علمی و فناوری گفت:بیش از 10 هزار میلیارد تومان در پارک فناوری پردیس سرمایه‌گذاری انجام شده که رقم کمی نیست و این سرمایه‌گذاری برای حوزه فولاد و بتن نیست بلکه سرمایه‌گذاری روی منابع انسانی، جوانان و مغزهاست. این اتفاق متناسب با توسعه فناوری در کشور بی‌نظیر است.

به گزارش خبرنگار«نبض فناوری»،  سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور در مراسم افتتاحیه دهمین نمایشگاه بین المللی اینوتکس 2021 با بیان اینکه امروزه کرونا مشکلاتی را برای آحاد جامعه ایجاد کرده است؛ اما از سوی دیگر سبب توسعه تکنولوژی شده است، گفت: درحال حاضر حوزه بیوتکنولوژی جزو حوزه‌هایی است که سرآمد فناوری و بهترین‌های منطقه آسیا شده است تاجایی که در این بخش جهش قابل توجهی را با شیوع کرونا در کشور شاهد بودیم.

وی تصریح کرد: هم اکنون تمام تجهیزات پزشکی، دارویی و مواد اولیه دارویی در داخل کشور تولید می‌شود و در آینده برای واکسن‌ها نیز چنین شرایطی را شاهد خواهیم بود.

ستاری افزود:حوزه فناوری دیگر از شوخی گذشته است چون روزهای اولی که در این معاونت مسئولیت گرفتم این حوزه مورد تمسخر بود اما مطمئنا حوزه فناوری نگاه اول هر دولتی است که روی کار می‌آید. همچون دولت آمریکا که فناوری را اولویت اصلی خود قرار داده است.

اقتصاد دانش‌بنیان اقتصاد دودزا نیست/ اولویت دولت باید سرمایه‌گذاری روی نخبگان و جوانان باشد

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: بیش از 10 هزار میلیارد تومان در پارک فناوری پردیس سرمایه‌گذاری انجام شده که رقم کمی نیست و این سرمایه‌گذاری برای حوزه فولاد و بتن نیست بلکه سرمایه‌گذاری روی منابع انسانی، جوانان و مغزهاست. این اتفاق متناسب با توسعه فناوری در کشور بی‌نظیر است.

وی با بیان اینکه توسعه شهر پردیس توسعه دانش محور بوده و این بیانگر اقتصاد دانش بنیان است، خاطرنشان کرد: در یک برهه زمانی توسعه اقتصادی کشور اقتصاد دودزا و آلودگی محیط زیستی بود اما اکنون شاهد جهش اقتصاد دانش بنیان هستیم. این توسعه دانش بنیان هم اکنون به یکی از بحث های جدی روز تبدیل شده است.

ستاری گفت: زمانی ما را کسی به حساب نمی‌آورد اما حال وقتی از رقم فروش شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها صحبت می‌شود مشخص است که یک پای اقتصاد هستند و هرکسی که به این حوزه وارد می‌شود باید به آن احترام بگذارد.

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی