کد خبر: ۱۷۳۹۲
|
۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ | ۰۹:۲۳

پایش اولیه رویداد نوآ امروز به کار خود پایان می‌دهد

برنامه پایش اولیه (Pretest) رویداد نوآ که از 26 اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ در سالن اجتماعات پارک علم وفناوری دانشگاه شهید بهشتی (با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی) برگزار شد امروز به کار خود پایان می‌دهد.

به گزارش« نبض فناوری» طرح "نوآ" که از اسفندماه 99 با مشارکت پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی و ۱۸ مرکز نوآوری مستقر در این دانشگاه کار خود را آغاز کرده به مراحل نهایی خود رسیده و در چرخه شتابدهی بسیار فشرده و کپسولی قرار دارد تا تیم های راه یافته به دوره های منتورینگ تخصصی و عمومی بتوانند به استانداردهای لازم برای دستیابی به یک استارت‌آپ موفق برسند.

به گفته علی اصغر سعدآبادی عضو هیات علمی و رییس مرکز رشد دانشگاه شهید بهشتی روز نخست پریتست، از ساعت ۱۱ آغاز شد و تا ساعت ۱۴ به طول انجامید و در آن، پایش اولیه 9 تیم از دانشکده برق، 5 تیم از مرکز علوم انسانی و 2 تیم از پژوهشکده علوم و فناوری های پزشکی، انجام شد (در مجموع، ۱۶ تیم). تیم‌های شرکت‌کننده، طرح‌های خود را به رئیس مرکز نوآوری مربوطه و همچنین کمیته پذیرش و ارزیابی ارائه دادند. برای هر تیم، ۱۰ دقیقه زمان در نظر گرفته شد که ۵ دقیقه نخست آن، به ارائه‌ تیم‌ها اختصاص داده و ۵ دقیقه دوم نیز، در اختیار کمیته پذیرش و ارزیابی و رئیس مرکز نوآوری مربوطه قرار داده شد تا در آن، سوالات و موارد احتمالی ایشان مطرح شود.

وی افزود: در روز دوم که از ساعت ۱۰ صبح آغاز شد، 7 تیم از دانشکده علوم تربیتی و 9 تیم از دانشکده علوم زمین طرح‌های خود را ارائه دادند.

رییس مرکز رشد دانشگاه شهید بهشتی گفت: نتیجه داوری تیم‌های شرکت‌کننده، در انتهای جلسات کمیته پذیرش و ارزیابی و رئیس مرکز نوآوری مربوطه، مشخص شده و پس از آنکه تمامی تیم‌ها طرح خود را ارائه دادند، نتایج نهایی به ایشان اعلام خواهد شد.

سعدآبادی افزود: در این رویداد، پس از ارائه طرح‌های شرکت‌کنندگان، به تشخیص کمیته پذیرش و ارزیابی و همچنین رئیس مرکز نوآوری مربوطه، تعدادی از تیم ها حذف شده و سایر تیم‌هایی که امتیاز لازم را کسب کرده‌اند، به مرحله نهایی رویداد راه خواهند یافت. به این ترتیب تیمهایی که طرحشان رد شوند از این دوره حذف خواهند شد و تیمهایی که طرحشان پذیرفته شود به Demoday راه پیدا کرده و برای ارائه به سرمایه گذار و جذب سرمایه آماده خواهند شد.

وی اظهار کرد: در نهایت تیم‌هایی که بتوانند این دوره را بگذرانند و شاخص‌های لازم را کسب کنند در فاز نهایی رویداد و در جلسه داوری که با حضور شخصیت‌های برجستۀ اکوسیستم نوآوری کشور در روز 10خرداد ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد، شرکت کرده و در صورت برگزیده شدن از حمایت‌های طرح نوآ بهره مند خواهند شد.

گفتنی است طرح نوآ با تاکید بر ایجاد انگیزه، نشاط، هم افزایی، آموزش و مشاوره نوآوران و کارآفرینان در جهت خلق شرکت‌های دانش بنیان و خلاق در مراکز نوآوری دانشکده‌ها و پژوهشکده‌های دانشگاه شهید بهشتی با تاکید بر اقتصاد دانش بنیان و خلاق و پذیرش تیم‌های نوآور دانشجویی و تیم‌های فناور با تکیه بر این مهم است. در این راستا ایده‌های ارائه شده طی سه مرحله بررسی می‌شوند.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی