کد خبر: ۱۷۳۹۹
|
۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ | ۰۹:۰۰

اگر سیاست جدید حریم خصوصی واتس آپ را نپذیرید چه اتفاقی می افتد؟

سیاست جدید بحث برانگیز واتس آپ از 15 می 2021 اجرا شده است که به فیسبوک اجازه می دهد داده های واتس آپ شما را جمع آوری کند و بسیاری از مردم از این موضوع راضی نیستند.

به گزارش «نبض فناوری»، گفته شد که کاربران مجبور نیستند شرایط جدید واتس آپ را به طور خودکار بپذیرند اما افراد مخالف، تغییراتی در سرویس خود تجربه می کنند. سرانجام، دیگر نمی توانید از برنامه استفاده کنید؛  این انتقالی تدریجی خواهد بود و با گذشت هفته ها دسترسی کاربر کمتر و کمتر می شود.

واتس آپ در مورد تغییرات حریم خصوصی یادآوری های دوره ای را برای کاربران خود ارسال کرده، اما در حال حاضر بدون موافقت با تغییرات می توانید به استفاده از برنامه ادامه دهید.

با این حال، طبق گفته واتس اپ، پس از یک دوره چند هفته ای، دسترسی افراد از بین خواهد رفت. وقتی این اتفاق بیفتد  تا زمانی که با سیاست حفظ حریم خصوصی جدید موافقت نکنید اعلان درون برنامه ای دسترسی به لیست چت یا سایر عملکردهای شما را مسدود می کند. در این دوره همچنان می توانید تماس های صوتی و تصویری دریافت شده را بپذیرید، همچنین پیام ها را از طریق اعلان های واتس آپ بخوانید یا به آنها پاسخ دهید، اما به ویژگی های درون برنامه دسترسی نخواهید داشت.

چه زمانی دسترسی کامل به واتس اپ را از دست می دهم؟

بعد از چند هفته دسترسی کاربران کاملاً  مسدود می شود که شامل اعلان ها و تماس های ورودی می شودد. واتس اپ اعلام نکرده که این اتفاق کی خواهد افتاد.

پس حساب کابران چه می شود؟

واتس اپ به دلیل عدم پذیرش توافق نامه بلافاصله حساب شما را حذف نمی کند، اما با عدم دسترسی به برنامه، حساب از نظر فنی غیرفعال خواهد بود پس از 120 روز عدم فعالیت، حساب شما برای حذف پرچم گذاری می شود. حسابهای پاک شده و داده های آن قابل بازیابی نیستند.

در مورد سیاست حفظ حریم خصوصی جدید واتس آپ چه کاری باید انجام دهید؟

کاربران واتس اپ دو گزینه دارند: اول اینکه موافقت نامه حریم خصوصی جدید را بپذیرید و به استفاده از واتس اپ ادامه دهند. دوم اگر سیاست حفظ حریم خصوصی جدید را نپذیرید مجبور خواهید شد تا از واتس آپ به یک سرویس پیام رسانی جدید مهاجرت کنید. پس از انجام این کار، باید حساب واتس آپ خود را نیز حذف کنید. اما قبل از این کار، داده ها و سابقه پیام واتس آپ خود را import کنید. نمی توانید گپ یا داده های شخصی را به برنامه های دیگر وارد کنید، اما از پیام های خود پشتیبان خواهید داشت که بعداً به آنها مراجعه کنید.

برای ذخیره پیام های واتس آپ مراحل زیر را طی کنید:

یک رشته چت را باز کنید.

روی سه نقطه زده و گزینه Export Chat را انتخاب کنید می توانید از پیوست های رسانه ای نیز پشتیبان بگیرید یا فقط داده های متنی را انتخاب کنید.

برای درخواست داده های حساب اندروید یا ios:

به Settings > Account > Request Account Info بروید.

واتس آپ بعد از سه روز داده های قابل دانلود را برای شما آماده خواهد کرد.

 

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی